پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
ماراتون نوبت دهی بیماران این کلینیک از ساعت ۴ صبح آغاز میشود که باتوجه به ازدحام مراجعه کنندگان و محدود بودن ظرفیت پذیرش، برای هر پزشک تعداد محدودی بیمار پذیرش می شوند. و با اینکه در نیمه های شب برای گرفتن نوبت رجوع می کنند، اما تعداد قابل ملاحضه ای، قادر به گرفتن نوبت نمی شوند؛
شعارسال: که نتیجه سرانه نامناسب پزشک فوق تخصص و مورد نیاز شهرستان است که با تعرفه نظام سلامت مردم را ویزیت می کنند

در اوایل انقلاب و در زمان دفاع مقدس، برای گرفتن یک نوبت ویزیت، برای درمان می بایست در نیمه های شب به درب بسته درمانگاه ها و مطب ها مراجعه می شد و پس از نوشتن نام و نام خانوادگی خود بر روی یک تکه کارتن یا کاغذ پاکت سیمان، که یا به دیوار نصب شده بود و یا در دست یک نفر که معمولاً نفر اول بود، اقدام به نوبت گیری می شد وگاهاً برای صیانت از نوبت خود می بایست تا زمان حضور پزشک، ساعت ها در صف می ماندند و اکثر مواقع، کار به نزاع لفظی و یا فیزیکی کشیده می شد.

در دورانی که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و مراکز خدماتی، جهت جلب رضایت و رفاه حال مراجعین و خدمات دهی بهتر از تجهیزات و امکانات روز دنیا مانند نوبت دهی با استفاده از سیستم های تلفنی، نوبت دهی اینترنتی، دستگاه های نوبت دهی و استفاده می کنند، مشاهده نوبت دهی با روش های کهن دهه ها قبل، در یک درمانگاه فوق تخصصی تازه تأسیس و به اصطلاح مجهز جای تأمل دارد.

استفاده از این روش هم باعث نارضایتی مراجعین شده و هم مشقت بیماران را افزون کرده؛ بنحوی که مخاطبان و شهروندان، این نحو نوبت دهی در این درمانگاه فوق تخصصی را اسفناک توصیف می کنند، و از این وضع به شدت گله مندند. و بیان می کنند: که باور نداشتیم روزی جهت گرفتن یک نوبت ویزیت برای درمان، می بایست از نیمه های شب پشت درب بسته درمانگاه منتظر بمانیم تا نام خود را در برگه ممهور شده درمانگاه ثبت کنیم.

ماراتون نوبت دهی بیماران این کلینیک از ساعت ۴ صبح آغاز میشود که باتوجه به ازدحام مراجعه کنندگان و محدود بودن ظرفیت پذیرش، برای هر پزشک تعداد محدودی بیمار پذیرش می شوند. و با اینکه در نیمه های شب برای گرفتن نوبت رجوع می کنند، اما تعداد قابل ملاحضه ای، قادر به گرفتن نوبت نمی شوند؛ که نتیجه سرانه نامناسب پزشک فوق تخصص و مورد نیاز شهرستان است که با تعرفه نظام سلامت مردم را ویزیت می کنند.

نکته جالب اینجاست که این همه شب بیداری و تلاش در ساعات اولیه صبح، برای نوبت عصر می باشد نه نوبت صبح، و قرار است پزشک در نوبت عصر بیمار را ویزیت کند! که مراجعین نسبت به این وضعیت بسیار معترض هستند.

در این بین افرادی هستند که یا از دیگر شهرها پس از طی مسافت قابل توجهی مراجعه می کنند یا افراد مسن و کم توانی هستند که با توجه به سن و سال و موقعیتشان، امکان حضور به موقع در ساعتهای مقرر شده برای گرفتن نوبت را ندارند، لذا با این روش تأسف بار تا مدتها نمی توانند از پزشک مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرند.

مهرداد کلانتریان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفتگویی در رابطه با وضعیت نوبت دهی کلنیک تخصصی افشار به خبرنگار دزنا۲۴ اظهار کرد: کلنیک افشار تنها کلنیک ویژه مستقل در خوزستان می باشد که زیر نظر مستقیم معاون درمان اداره می شود که در ماه حدودا ۱۹۰۰۰ بیمار با تعرفه های دولتی در این مرکز ویزیت می شوند.

وی افزود: در این مرکز درمانی پزشکان متخصص و فوق متخصصی حضور دارند که تعدادشان بسیار اندک است و این باعث می شود بار مراجعات سنگین تر از فضای فیزیکی شود که در اختیار داریم و موجب پدید آمدن بی نظمی در امر نوبت دهی شود.

مهرداد کلانتریان در ادامه گفت: با توجه به اعتباراتی که وزارت بهداشت و درمان کشور در اختیار ما قرار داده است دو کلنیک ویژه ی دیگر در دزفول در حال ساخت است که امیدواریم تا اواخر امسال به بهره برداری برسند.

معاون درمان دزفول تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و نیاز بالای مردم نوبت دهی از ساعات اولیه ی صبح آغاز می شود که با این کار چینش بیماران برای ویزیت پزشک بهتر صورت می گیرد.

معاون درمان علوم پزشکی دزفول در پایان گفت: برای رفع مشکلات نوبت دهی به صورت حضوری ،سیستم ها و نرم افزارهایی خریداری شده که تا ماه آینده نصب و راه اندازی خواهند شد که در این صورت بیماران می توانند بصورت غیرحضوری از طریق تلفن و اینترنت اقدام به گرفتن نوبت ویزیت کنند.

امید است مسئولین ذی ربط نسبت به رفع این مشکل، که دغدغه ای افزون بر درد و رنج بیماران است، اقدام عاجل نموده و در کوتاهترین زمان ممکن، مشکلات موجود را مرتفع نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دزنا24، تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1395، کدخبر: 32577، www.dezna24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین