پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
استاندار خراسان رضوی گفت: می‌توانیم سهم ترکمنستان از آب سد دوستی را با انجام توافقاتی دریافت کنیم و این مسئله در دستور کار قرار دارد چنان‌که در نشست اخیر مقامات دو کشور در تهران روی این موضوع بحث شد.
شعار سال: یعقوبعلی نظری پنجشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خراسان رضوی اظهار کرد: این نقطه از جغرافیا به عنوان مشهدالرضا (ع) شناخته شده است و معماری، اقتصاد و روابط و همه برنامه‌ها در آن متاثر از فرهنگ رضوی است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همه چیز در شهر مشهد باید حول محور امام رضا (ع) و تحت فرهنگ رضوی برنامه‌ریزی و همه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف استان و مشهد باید در چارچوب عناوین زائر و مجاور تنظیم شود.

وی متذکر شد: متاسفانه به واسطه ممانعت از حضور زائران در مشهد، یکی از شهر‌ها و استان‌هایی که از کرونا به شدت متضرر شد مشهد و خراسان رضوی بود؛ بخش‌های اقتصادی حوزه خدمات زائر به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و عدد بیکاری به واسطه آسیب به بخش‌های اقامتی و پذیرایی افزایش یافت.

نظری بر مدیریت چالش‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی علاوه بر بهره‌مندی اقتصادی، در جهت خدمت به زائر و مجاور فعالیت دارند بنابراین نگاه جدی ما حمایت از این حوزه است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص مسائل بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی هم گفت: این بافت تحت تاثیر نوسانات زیادی قرار گرفته است البته استانداران قبلی زحمات زیادی در این بخش کشیدند، اما الان نوبت این است که مسائل فرهنگی و اقتصادی در این حوزه عملیاتی شود.

آغاز احداث خط لوله آب از مشهد در ماه جاری

وی در خصوص طرح انتقال آب از خلیج فارس به این استان گفت: در همین ماه کلنگ احداث خط لوله این طرح از مشهد به زمین زده خواهد شد البته مصرف این آب که احتمالاً سال ۱۴۰۴ به استان خواهد رسید بیشتر جنبه صنعتی دارد.

نظری نحوه مصرف و تامین آب را دو مقوله مهم در حوزه مدیرت آب عنوان و اظهار کرد: ۸۵ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و خوشبختانه مصرف آب در این بخش بدون کاستن از تولید، به شکل خوبی مدیریت شده و در بخش خانگی و صنعت نیز باید این مدیریت اعمال شود.

۷۰ درصد پساب مشهد تصفیه نمی‌شود

استاندار خراسان رضوی بر استفاده بهینه از پساب مشهد تاکید کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون ۷۰ درصد پساب مشهد تصفیه نمی‌شود در حالی‌که بر اساس اعلام کارشناسان با همین پساب تصفیه شده می‌توان ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را سیراب و حتی آب بخش صنعت را نیز تامین کرد.

رایزنی برای دریافت سهم آب ترکمنستان از سد دوستی

وی افزود: تامین آب برای خراسان رضوی از دیگر بخش‌ها نیز مد نظر قرار دارد از جمله این که می‌توانیم سهم ترکمنستان از آب سد دوستی را با انجام توافقاتی دریافت کنیم و این مسئله در دستور کار قرار دارد چنان‌که در نشست اخیر مقامات ۲ کشور در تهران روی این موضوع بحث شد.

نظری بر مسئله صرفه‌جویی در مصرف آب شرب توسط مردم تاکید کرد و ادامه داد: در راستای تامین آب مشهد افزایش سرعت احداث سد شوریجه سرخس نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی اصلاح بافت حاشیه شهر مشهد را یک اولویت دانست و گفت: به شهرداری و شورای شهر مشهد تاکید کرده‌ایم باید علاوه بر ارائه خدمات در خصوص اصلاح بافت حاشیه شهر کار جهادی صورت دهند و استانداری نیز در خدمت آنان خواهد بود و نقش حمایتی و ستادی خود را در جهت تسهیل کردن اقدامات آن‌ها به عهده خواهد گرفت.

تزریق واکسن کرونا اجباری نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واکسیناسیون هم اشاره و عنوان کرد: برخی به تزریق واکسن اعتراض دارند و باید توجه شود که تزریق واکسن اجباری نیست بلکه موضوع اقناعی است و هدف از واکسیناسیون عمومی حفظ سلامت همه مردم است و فقط جنبه فردی ندارد.

نظری در خصوص مدیریت شیوع کرونا نیز گفت: سیاست ما در استان این است که مسئول متخصص هر حوزه کار خود را باید انجام دهد و از دستگاه‌ها نیز انجام وظایف مطالبه خواهد شد بنابراین دانشگاه علوم پزشکی باید در این حوزه نقش‌آفرین باشد و ما حمایت‌گر هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید آماده باشند اگر مثلاً الان مشکل اکسیژن دارند موضوع رفع شود نه اینکه ششمین اوج‌گیری کرونا هم برسد و بعد با موضوعات به شکل انفعالی برخورد شود.

وی افزود: همه ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان پیشگیری را مدنظر داشته باشند و برای برخورد با مشکلات تمرین کرده و مانور برگزار کنند.

نظری همچنین در خصوص کنترل بازار بر مقوله نظارت مردمی تاکید کرد و گفت: الان این نظارت بر بازار ایراد دارد، رابطه مردم با دستگاه‌های حاکمیتی و با مسئولان باید ترمیم شود و وظیفه ما به عنوان مسئولان مانع‌زدایی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید به مردم نقش بدهیم، مردم همانند اسلام در ذات جمهوری اسلامی حضور دارند و باید به آنان نقش داده شود و باید مسئولان از ظرفیت‌های تشکیلات مردمی در اصناف و بازار و دیگر بخش‌ها استفاده کنند.

تاکید بر تقویت امنیت در منطقه شهید رجایی مشهد

رییس شورای تامین استان خراسان رضوی گفت: مساله امنیت همچون مساله سلامت و بهداشت دغدغه مردم است، بر اساس بازدید میدانی اخیر از شهرک شهید رجایی مشهد، مردم دغدغه‌هایی در این منطقه دارند که دستگاه‌های امنیتی باید عنایت ویژه‌ای برای رفع مشکلات در این بخش داشته باشند.

آمار اشتغال‌زایی را قبول ندارم

استاندار خراسان رضوی در خصوص اشتغال‌زایی در استان گفت: نمی‌خواهم آمار‌هایی که در خصوص ایجاد اشتغال به من داده می‌شود و قبول ندارم را ارائه دهم، موضوع اشتغال به شکل ایجاد تک شغل‌ها را قبول ندارم بلکه باید جریان فعالیت اقتصادی و کارآفرینی را در جامعه ایجاد کرد.

نظری به مطالبه افزایش اختیارات مسئولان اشاره کرد و افزود: برخی مسئولان که بحث اختیارات را مطرح می‌کنند از همین اختیارات فعلی نیز استفاده نمی‌کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۸۰۷۰۰۰۱۴۱، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین