پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
روز ملی مشهد ظرفیتی عظیم است که به‌واسطه آن می‌توانیم پتانسیل موجود در شهر را فعال کنیم، رخداد‌هایی که در روز ملی مشهد برای این شهر صورت می‌پذیرد، به‌طور حتم آورده‌های چشمگیری به همراه دارد.
شعار سال: عضو شورای اسلامی مشهد گفت: روز ۱۰ دی‌ماه ظرفیت جدیدی برای اجرای رویداد‌های فرهنگی است، تلاش ما این است که روز ملی مشهد را در تقویم جمهوری اسلامی ایران جای دهیم.

به گزارش عصر ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسن منصوریان در خصوص نام‌گذاری یک روز به نام «روز ملی مشهد» اظهار کرد: پس از چندین سال طرح موضوع و بررسی‌هایی که از طرف شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای شهر انجام‌شده است، مطالعاتی پیرامون انتخاب روز ملی مشهد، موردبررسی قرارگرفته است.

عضو شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه در این مدت حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، فرهیختگان، مشهد شناسان و جامعه شناسان در رابطه با انتخاب روز ملی مشهد پیشنهاد‌هایی ارائه دادند، افزود: از میان بیش از ۴۰ نظریه‌ای که در این رابطه اعلام‌شده بود، جمع‌بندی نسبت به سه نظریه حاصل آمد که در جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح و نظریه نهایی انتخاب و مصوب شد.

وی بابیان اینکه روز ملی مشهد ظرفیتی عظیم است که به‌واسطه آن می‌توانیم پتانسیل موجود در شهر را فعال کنیم، ابراز کرد: رخداد‌هایی که در روز ملی مشهد برای این شهر صورت می‌پذیرد، به‌طور حتم آورده‌های چشمگیری به همراه دارد.
 
۱۰ دی ماه به‌عنوان روز ملی مشهد نامگذاری می‌‍شود

منصوریان تصریح کرد: روز هشتم آبان ماه که تاریخی مرتبط با امام هشتم (ع) است، ۹ دی‌ماه به‌عنوان روز بصیرت، ۱۰ و یازدهم دی‌ماه به‌عنوان روزی تاریخی و ورود امام رضا (ع) به مشهد و مبدأ تشکیل این شهر و دوازدهم دی‌ماه روز ولادت امام رضا (ع) جزو نظریه‌های مطرح‌شده بود، ولی درنهایت روز ۱۰ دی‌ماه به‌عنوان روز ملی مشهد انتخاب شد.

وی بیان کرد: روز ۱۰ دی‌ماه روزی انقلابی، مبدأ تشکیل انقلاب اسلامی در مشهد، مقارن با ورود امام رضا (ع) به این شهر و هم‌زمان با ۹ دی‌ماه که روز بصیرت بوده است.

عضو شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه مشهد در اجتماع بزرگ ۹ دی نقش‌آفرین بود، یادآور شد: تمامی جنبه‌های مذهبی و اتفاقات متناسب با انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی مشهد و مسائل مذهبی در انتخاب روز ملی مشهد لحاظ شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۱۱۵۱۵، www.asriran.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین