پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راهداری خراسان رضوی گفت: ۵۶ روستای دارای بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت در این استان از نعمت راه روستایی آسفالته محروم هستند.

شعار سال:عباسعلی مرادی افزود: علت آسفالت نشدن این راهها داشتن مسیرهای طولانی و دور از راههای اصلی است که هریک نیازمند ۵۰ کیلومتر راه مستقل هستند.
 
وی ادامه داد: روستای ۲۳۴ خانواری بلغور در ۷۰ کیلومتری مشهد از آن دسته روستاهایی است که هنوز راه روستایی ندارد و آسفالت حدود پنج کیلومتر قطعه نهایی آن باقی مانده که البته برای تکمیل این طرح امسال بودجه نیز اختصاص یافته است.  
 
رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راهداری خراسان رضوی گفت: بر اساس شاخص طول راهها از مجموع ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی این استان هفت هزار و ۸۸۰ کیلومتر آسفالت و بقیه خاکی و غیرآسفالت است.
 
وی افزود: براساس آمار موجود از آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان رضوی ۲ هزار و ۹۲۷ روستا و آبادی دارای جمعیت دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۴ روستا دارای جاده آسفالته می باشد.
 
مرادی ادامه داد: از مجموع ۷۰۳ رستای فاقد راه آسفالته، ۴۶۷ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند و از میان این تعداد روستا نیز ۵۶ روستا بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند.
 
استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بیش از ۲۰ خانواری دارد.
 
حدود ۲۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در روستاها زندگی می کنند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 9  آبان  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84524227

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین