پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
«ابوطالب سرابیان» بخشدار بخش مرکزی مشهد، درباره نحوه تصمیم گیری درباره اولویت بندی روستاهای مختلف در فهرست نیازمندیِ آسفالت، می‌گوید: «در بخش مرکزی، به جز روستای کوشک مهدی، تعدادی روستا وجود دارد که درخواست آسفالت دارند و قرار بر این است هر روستایی که زیرسازی آن انجام شده، در لیست قرار بگیرد و در مرحله بعد بسته به نیاز هر روستا، محرومیت و مسافتش، رده بندی‌هایی انجام و اولویت‌هایی به بنیاد مسکن ارسال شود.

 شعارسال: «کوشک مهدی یکی از روستاهای حاشیه شهر مشهد است که مسافت بسیار زیادی از جاده‌ها و خیابان‌های آن هنوز آسفالت نشده و هر وقت ما به دهیاری مراجعه می‌کنیم، هیچ کس به ما پاسخ قانع کننده‌ای نمی‌دهد. لطفا این موضوع را پیگیری کنید و مردم این روستا را از شر این کوچه و خیابان‌های گل آلود در فصل بارش خلاص کنید. باران که می‌بارد، روستای ما در گل و لای فرو می‌رود»

این متن صحبت‌های یکی از اهالی روستای کوشک مهدی است . برای بررسی موضوع، با پوریانی، دهیار این روستا حرف می‌زنیم که توضیح می‌دهد: «بنیاد مسکن اعلام کرده به هر روستایی که زیرسازی‌های لازم برای آسفالت معابر را انجام دهد و این زیرسازی تایید شود، قیر یارانه‌ای داده می‌شود. ما 17 هزار متر از خیابان‌های روستا را برای آسفالت آماده سازی کرده ایم، قبل  از به مناقصه گذاشتن طرح، با بخشدار مشورت کردیـم، نقشه برداری‌ها را شروع کردیم و سپس چندین بار به بخش اجرایی بنیاد مسکن مراجعه کردیم و به ما اعلام کرده‌اند هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حالا نمی‌دانم دلیل تاخیر در ارائه قیر یارانه‌ای چیست.»

  «ترکمنی» مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشهد، یکی دیگر از مسئولانی است که برای پیگیری مشکل آسفالت روستا به سراغ او می‌رویم که می‌گوید: «در سال 98 قرار بر این شد که با هماهنگی بخشداری روستاها و بر اساس  اولویت بندی ها، نسبت به اختصاص قیر جهت آسفالت اقدامات لازم انجام شود ولی هنوز نامه از بخشداری مرکزی مبنی بر در اولویت بودن روستای کوشک‌مهدی به دست ما نرسیده است. اگر این روستا در لیست اولویت بندی قرار داشته باشد و زیر سازی‌ها به حجم استاندارد رسیده باشد، ما مشکلی برای دادن سهمیه آسفالت یارانه‌ای به این روستا نداریم. البته باید به این نکته اشاره کرد که در فصل زمستان، امکان آسفالت ریزی وجود ندارد، پس باید کمی صبر کرد. منتها اگر زیرسازی به 98 درصد برسد و فضا آماده آسفالت شدن باشد، مردم روستا مشکلی در رفت و آمد نخواهند داشت. پس نگرانی در این زمینه هم وجود ندارد.»

  همچنین «ابوطالب سرابیان» بخشدار بخش مرکزی مشهد، درباره نحوه تصمیم گیری درباره اولویت بندی روستاهای مختلف در فهرست نیازمندیِ آسفالت، می‌گوید: «در بخش مرکزی، به جز روستای کوشک مهدی، تعدادی روستا وجود دارد که درخواست آسفالت دارند و قرار بر این است هر روستایی که زیرسازی آن انجام شده، در لیست قرار بگیرد و در مرحله بعد بسته به نیاز هر روستا، محرومیت و مسافتش، رده بندی‌هایی انجام و اولویت‌هایی به بنیاد مسکن ارسال شود. روستای کوشک مهدی نیز از این رویــه مستثنی نیست و ما پس از انجام بررسی‌های لازم، نسبت به این موضوع اقدام می‌کنیم.»

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 1بهمن1398، کدخبر: 232367: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین