پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی که برای درمان بیماران سرطانی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد استان بوشهر شده بود به طور عجیبی در یکی از خانه باغ‌های شهرستان دشتستان نگهداری و خاک می‌خورد، گفته می‌شود این دستگاه در بازار آزاد ۸۰ میلیارد تومان قیمت دارد.
شعار سال: فروردین امسال یک دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران سرطانی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد استان بوشهر شد.

قرار بود این دستگاه از محل کمک‌های خیرین برای درمان سرطان در بیمارستان هسته‌ای بوشهر مستقر شود، اما تاکنون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدام به این کار نکرده است.

پیگیری‌ها در دشتستان حکایت از آن دارد که این دستگاه در یکی از خانه باغ‌های شهرستان دشتستان نگهداری و خاک می‌خورد.

 مستندات این اقدام را در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار داده شده است.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص این خبر گفت: در سال ۱۳۹۷ با درخواست این دانشگاه و موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت با اختیارات حاصله از ماده ۴۰ اساسنامه «هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران» قرارداد سه جانبه‌ای جهت خرید یک دستگاه شتاب دهنده خطی که جهت رادیوتراپی بوشهر بکار می‌رود منعقد شد.

وی افزود: باتوجه به محدودیت واردات این دستگاه با پیگیری‌های انجام شده، از هشت دستگاه وارداتی توسط «هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران» یکی از دستگاه‌ها به استان بوشهر اختصاص یافت و حضور خیرین در این زمینه بسیار حیاتی بود. چراکه این دانشگاه به لحاظ فقدان اعتبار و بودجه کافی قادر به خرید این دستگاه نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هزینه نگهداری ماهیانه این دستگاه حدود سی میلیون تومان است که توسط خیّر تقبل شده است، گفت: با توجه به حجم دستگاه (حمل توسط سه تریلی) و عدم وجود فضای مناسب نگهداری دستگاه در دانشگاه، طبق تفاهم نامه‌ای حفظ و نگهداری از دستگاه به صورت امانی تا زمان بهره برداری نهایی در فضای مناسب و مورد تایید کارشناسان فنی این دانشگاه قرار گرفته است.

دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی با هزینه دولتی ۱۴ میلیارد تومانی وارد شده، اما در بازار آزاد ۸۰ میلیارد تومان قیمت دارد.
 
دستگاه میلیاردی درمان سرطان در خانه باغی در بوشهر!
 
دستگاه میلیاردی درمان سرطان در خانه باغی در بوشهر!
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۸۱۱۰۰۰۲۸۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین