پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
وقتی گفته می‌شود خارگ استراتژیک است در تصمیمات هم باید نگاه ویژه‌ای به آن شود، نه اینکه مردم بین دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه نفت پاس کاری شوند. در روز‌هایی که کشور با شرایط سخت و طاقت فرسای پیک پنجم کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، ساکنین جزیره پر سرمایه خارگ از دستگاه‌های تشخیصی درمانی همچون سی‌تی اسکن که یکی از نیاز‌های مهم در تشخیص میزان پیشرفت بیماری در بیماران کووید-۱۹ به شمار می‌آید، محروم هستند.

  شعار سال: جزیره خارگ با داشتن بزرگ‌ترین پایانه صادراتی نفت خام ایران از داشتن امکانات تشخیصی درمانی از جمله سی تی اسکن محروم است.
 
 در روزهایی که کشور با شرایط سخت و طاقت فرسای پیک پنجم کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، ساکنین جزیره پر سرمایه خارگ از دستگاه‌های تشخیصی درمانی همچون سی‌تی اسکن که یکی از نیازهای مهم در تشخیص میزان پیشرفت بیماری در بیماران کووید-۱۹ به شمار می‌آید، محروم هستند.
 
رئیس شورای شهر خارگ  اظهار کرد: برخی از تجهیزات تشخیصی نظیر سی‌تی‌ اسکن و ام‌ آر ای در خارگ وجود ندارد، یک اپراتور سونوگرافی هر هفته‌ یا دو هفته‌ای یکبار به جزیره می‌آید اما نمی‌تواند نیاز جزیره را پاسخگو باشد چرا که برخی خدمات تشخیص در لحظه مورد نیاز است و چه بسا در آن زمان که بیمار شرایط سختی را سپری می‌کند اپراتور سونوگرافی دستگاه نباشد.


اعزام بیماران کرونایی خارگ در کنار مسافران شناور
 
وی ادامه داد: بیمارستان نفت خارگ دستگاه سی‌تی اسکن ندارد و نیمی از اعزام‌های درمانی به دلیل نبود این دستگاه اتفاق می‌افتد، ضعف تجهیزات تشخیصی سبب شده پزشکان مجبور شوند بیماران را به مراکز درمانی مرکز استان ارجاع دهند.
 
رئیس شورای شهر خارگ یادآور شد: مدتی است که به همت مسئولین جزیره و فعالان اجتماعی تلاش‌هایی صورت گرفته است، بخشی از مسئولین جزیره مکاتباتی برای حل این مشکل انجام داده‌اند و طبق آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خرید دستگاه سی‌تی‌ اسکن را متقبل شده ولی در حد ابلاغ کتبی.


وطن دوست تاکید کرد: برای تشخیص میزان درگیری ریه‌ در بیماران مبتلا به کووید -۱۹، این افراد باید صبح با شناور به بوشهر بروند و این خود یک زنگ خطر برای باقی مسافرین شناور تلقی می‌شود.
 
وی ادامه داد: بالغ بر ۴۰درصد ترددهای جزیره خارگ برای دریافت خدمات درمانی است، یکی از اصلی‌ترین دستورالعمل‌های تعیین شده برای قطع زنجیره کرونا دوری از تجمعات است، اما نبود دستگاه سی تی اسکن خود عامل تجمع شده است به طوری که در یک فضای ۵۰ متری بسته (شناور)، با سقف‌های دارای ارتفاع کم و همچنین مکانی که نمی‌شود فاصله گذاری را به درستی رعایت کرد و وقتی یک نفر ناقل باشد دیگر در نظر بگیرید چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
علوم پزشکی یا شرکت نفت؟
 
رئیس شورای شهر خارگ عنوان کرد: مردم در بهره مندی از خدمات درمانی بلاتکلیف هستند، دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت، بهداشت و درمان مردم است و جزیره خارگ هم زیرنظر شهرستان بوشهر، این نمی‌شود که نفت عنوان کند متولی دانشگاه علوم پزشکی است و علوم پزشکی هم عنوان کند خرید دستگاه سی تی اسکن در حوزه اختیارات تامینی شرکت نفت است. تکلیف مردم این وسط چیست؟!
 
وطن دوست افزود: خرید دستگاه سی‌تی اسکن حتی اگر در اختیار نفت هم باشد علوم پزشکی به عنوان متولی حوزه سلامت باید به مردم خدمات ارائه دهد. یک مرکز جامع سلامت در جزیره خارگ وجود دارد، ولی خدمات موثری از این درمانگاه ارائه نمی‌شود، مردم حتی برای برخی خدمات جزئی دندان پزشکی هم باید به بوشهر و گناوه سفر کنند.
 
ساختمان به تنهایی که کاری انجام نمی‌دهد
 
وطن دوست در ادامه با اشاره به نبود مشکل زیرساخت عمرانی افزود: بیمارستان صنعت نفت در یک متراژ بسیار بالا و به روز برپا شده است و یک پایلوت میان دریایی خلیج فارس عالی تلقی می‌شود، ولی ساختمان به تنهایی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ این موضوع در ساختمان جامع سلامت جزیره هم وجود دارد، ساختمانی خوب با امکانات کم.
 
خارگ استراتژیک، تصمیمات استراتژیک‌تر
 
از آنجا که جزیره خارگ چه از بُعد دسترسی و چه از نظر مسافت با اولین موقعیت خاکی در شرایط ویژه ای قرار دارد نباید تصمیماتی که در کشور مطابق بخشنامه‌ها برای سایر مناطق صورت می‌گیرد در خصوص این منطقه لحاظ شود.
 
وقتی گفته می‌شود خارگ استراتژیک است در تصمیمات هم باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری خلیج فارس  ، تاریخ انتشار: 15 شهریور1400، کدخبر: 415986، www.pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
یعنی اگه ‍کرونا نبود این موضوع مطرح نمیشد که این منطقه بعضی از امکانات مهم پزشکی رو نداره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین