پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
رئیس اداره‌ی آب شهرستان هشترود می‌گوید اهالی برای حل مشکلات خود به بخش اداری مراجعه کنند. رئیس اداره‌ی آب روستایی هم می‌گوید آب این چشمه سال دیگر خشک می‌شود.
شعار سال: سه‌چشمه‌ی معروف به نام «کور بلاغی، ایمسه بلاغی، قوم بلاغی» در روستای «مولو چراغ مردان» در آذربایجان شرقی پایه‌گذاری شده است و امروز بین اهالی روستا بر سر آن چشمه نزاعی رخ داده است. اما از سال ۱۳۵۷ توسط فرماندار وقت شهرستان هشترود حقآبه به یک نفر از اهالی تعلق گرفته است.

وحید رحمانی-رئیس منابع آب شهرستان هشترود- درباره‌ی دعوا بر سر حقآبه در روستای مولو چراغ مردان گفت: اهالی روستا نسبت به سهمیه‌ی حقآبه‌ی یک چشمه‌ای نزاع دارند، به آن‌ها گفته شده که به بخش‌داری مراجعه کنند و روال اداری خود را انجام دهند و مدارک خود را ارئه بدهند.

او افزود: هردو نفر ساکن تهران هستند و از تهران در حال پیگیری مشکلات خود هستند. الان هم اگر مشکل آن‌ها با گفتگو حل نشد، به دادگاه مراجعه کنند.

از سوی دیگر باقرزاده-رئیس اداره‌ی آب روستایی- هم درباره‌ی این چشمه گفت: حل مشکلات حقآبه مربوط به اداره‌ی ما نیست. اداره‌ی امور آب باید تشخیص دهد که آب برای اهالی یا شخص خاصی است؛ با این وضعیت خشک‌سالی سال دیگر این چشمه هم مثل دیگر چشمه‌ها خشک می‌شود. الان آب چشمه دو خانوار را بیشتر جوابگو نیست. در حقیقت آب در حد دو دهم لیتر در ثانیه است.

او افزود: در این روستا زمستان‌ها کسی زندگی نمی‌کند، عده‌ای در آنجا ویلا ساختند و تابستان به آنجا می‌روند. معمولا آب معدنی از تهران می‌آوردند و کشاورزی در آن منطقه صورت نمی‌گیرد، روستاییان زیادی از آنجا کوچ کرده‌اند. وقتی موضوع در اداره‌ی آب شهرستان حل شد، بعد باید به ما مراجعه کنند.

باقرزاده تاکید کرد: طبق قانون پنج ساله‌ی ششم به روستا‌های زیر بیست خانوار اعتباری تعلق نمی‌گیرد. کل روستا ۱۱ خانوار بیشتر ندارد، اما به صورت دائم ساکن نیستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از انصاف نیوز، تاریخ انتشار:۱۵ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ensafnews.com/۳۱۵۷۳۱
اخبار مرتبط
برچسب ها: روستا ، آب ، هشترود ، آب روستایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین