پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
نیلی احمدآبادی، رییس پیشین دانشگاه تهران گفت: «من نمی‌دانم که کدام دانشجویان بوده‌اند، اما به هر حال نباید فراموش کنیم که دانشگاه هم نمودی از جامعه است. شما تحولات فرهنگی را در جامعه می‌بینید. در دانشگاه هم تحولات فرهنگی رخ می‌دهد، چون بخشی از جامعه است و فرقی ندارد. این اتفاقات را شاید نه به این شکل، اما مشابه آن در کل شهر دیده می‌شود.»
شعار سال: محمود نیلی احمدآبادی، رییس پیشین دانشگاه تهران در مورد کشیدن پرده سبز جلوی ورودی این دانشگاه پس از حوادث اخیر گفت: «آنطور که من شنیدم دانشگاه تهران این ماجرا را تکذیب کرد و آنطور که «ایسنا» به نقل از مسوولان دانشگاه نوشت این عکس احتمالا قدیمی بوده و اخیرا پرده‌ای رو به روی در دانشگاه کشیده نشده‌است. البته من از ماهیت این خبر اطلاعاتی ندارم.»

رییس پیشین دانشگاه تهران در مورد اتفاقات اخیر رو به روی این دانشگاه توضیح داد: «من نمی‌دانم که کدام دانشجویان بوده‌اند اما به هر حال نباید فراموش کنیم که دانشگاه هم نمودی از جامعه است. شما تحولات فرهنگی را در جامعه می‌بینید. در دانشگاه‌ هم تحولات فرهنگی رخ می‌دهد چون بخشی از جامعه است و فرقی ندارد. این اتفاقات را شاید نه به این شکل اما مشابه آن در کل شهر دیده می‌شود.»

او در ادامه افزود: «فکر نمی‌کنم اتفاقاتی که اخیرا رخ داده، یک ویژگی دانشگاه باشد بلکه دانشگاه هم جزیی و بخشی از جامعه است. بیشترین جمعیت دانشگاه جوان است و ممکن است اقدامات آن بیشتر به ذهن و چشم بیاید اما در کل نباید فراموش کنیم که دانشگاه هم بخشی از جامعه است. هر طور جامعه رفتار کند دانشگاه هم رفتار می‌کند.»

نیلی احمدآبادی در پاسخ به پرسشی در مورد مدیریت آینده دانشگاه تهران و به طور کلی دانشگاه‌ها و مشابهت‌های آن با دوران احمدی‌نژاد نیز گفت: «من همواره امیدوارم که نگاه مدیریت دانشگاه‌ها، نگاهی علمی و ملی باشد. به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم به چه سمت و سویی پیش می‌رود اما من امیدوارم نگاه سازنده و ملی و علمی و در جهت منافع ملی حاکم شود.»

او در مورد پیشنهاد ریاست بر دانشگاه‌های کشور و آینده مسوولیت اجراییش نیز توضیح داد: «من مشغول کار علمی هستم که اصل آمدن ما به دانشگاه برای کارهای علمی و پژوهشی بوده اما بر حسب ضرورت ممکن است کاراجرایی هم انجام دهیم. در کل من مشغول فعالیت علمی هستم و به نظرم فعالیت علمی و دانشگاهی خیلی هم خوب است.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۰۴۸۸، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین