پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
سجاد رزمجو خواننده محلی در یاسوج بود. هفته پیش در حادثه انفجار کپسول در منزلش دچار سوختگی شدید شد و دیروز در شیراز درگذشت. ویدئو مراسم تشییع اوست. سجاد زندگی تلخ و سختی داشت، اما برای مردم خواند و برایشان خاطره ساخت. آن‌ها اینطور با شکوه، شهر به شهر تا یاسوج با او وداع می‌کنند. سوال اینجاست که چرا مدیران دولتی متولی هنر، جدی اش نگرفتند؟ چرا امکان برگزاری کنسرت برایش فراهم نشد؟ حتی محدود شد و زندان هم رفت. چرا اجازه دادیم برخی از افراد خاص برایش دردسر‌ها ایجاد کنند و .... واقعیت این است که او دیگر نیست.‌ای کاش عبرت می‌گرفتیم.
شعار سال: سجاد رزمجو خواننده لری متولد سال ۱۳۵۹ در یاسوج اهل نورآباد ممسنی بود که در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. بنا بر داده های نظرسنجی و تحلیل رویدادهای اجتماعی، آهنگ ها و ترانه ها محلی و لری او بسیار پرطرفدار است. وی یکی از خوانندگان صاحب سبک لری و شروه خوان و آوازره خوان محلی بود که بین مردم بختیاری و لری محبوبیت زیادی داشت و در عروسی ها و مراسم عزا برنامه اجرا می کرد. آهنگ های او به عنوان پیشواز در ایرانسل و همراه اول نیز موجود است.

رزمجویی خوانندگی را از اوایل جوانی و بطور حرفه ای سال ۱۳۷۱ آغاز کرده و در مجالس و مراسم عروسی و جشن ها برنامه های شادی را اجرا می کرد. قطعات محلی و لری بویراحمدی او بسیار مشهور است. از جمله آثار خوانندگی استاد رزمجویی می توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه وآهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی کس، آهنگ ایلل و باره ، آهنگ شروه سجاد رزمجویی، اهنگ دستمال بازی و … اشاره کرد.
 
چه با سجاد رزمجوی زنده کردیم؟
 
 
تعداد بازدید : 64

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین