پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
علیرغم وعده های فراوان مسئولان در خصوص راه اندازی دائم کنسولگری عراق در ایلام این وعده تاکنون عملی نشده است.
شعارسال: روزها به تدریج به ایامی منتهی می شود که قرار ایت همچون سال های گذشته حماسه ای دیگر را در تاریخ اسلام به ثبت برساند؛ ایامی که خیل عظیمی از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی که کمتر از 25 روز باقی مانده آماده می کنند.

این حماسه عظیم دینی چند سالی است که به یک فرهنگ تبدیل شده و در روزهای قبل از اربیعن مردم ایران اسلامی از جای جای مختلف خود را برای شرکت در این مراسم معنوی آماده می کنند.

بدون شک این رویداد بزرگ دینی در این برهه از زمان حساس به خاری در چشم دشمنان اسلام تبدیل شده که از حضور میلیونی مسلمانان و آزاده خواهان در این حماسه بزرگ در هراسند.

لذا یکی از مواردی که باید در این راستا به آن اهتمام داشت این است که زمینه های حضور مردم و دوست داران و مشتاقان برای حضور در این حماسه دینی را باید فراهم کرد.

فراهم کردن این زمینه ها به موارد معدودی برنمی گردد و بایستی در همه موضوعات از جمله راه های ارتباطی به مرزها، توسعه زیرساخت های مرزی و از همه مهمتر تسهیل در تردد زائران را مدنظر قرار داد.

یکی از موضوعاتی که در قالب این گزارش می خواهیم به آن بپردازیم بحث استقرار "کنسولگری دائم عراق در ایلام" است؛ موضوعی که سال ها دستخوش وعده های مسئولان شده و با گذشت سومین سال حماسه اربعین هنوز خبری از محقق شدن این وعده نیست.

مرز بین المللی مهران بعنوان نزدیکترین مرز به کشور عراق به خصوص برای سفر به عتبات عالیات، مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته به گونه ای که بیش از 60 درصد زائران این مرز را برای تردد خود انتخاب می کنند.

اهمیت راه اندازی کنسولگری دائم عراق در ایلام تا آنجا پیش رفت که "علی لاریجانی"، رئیس مجلس در بازدید سال گذشته خود از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین خواستار ایجاد این کنسولگری دائم در این استان شد.

وی در این سفر حتی از وزارت امور خارجه خواست تا پیگیر لغو روادید اربعین حسینی نیز باشد تا همه زائران بتوانند به زیارت نائل شوند، همین نکته نشان اهمیت راه اندازی کنسولگری دائم عراق در ایلام را دو چندان می کند.

این در حالی است که نماینده عالی دولت در استان در آذر ماه سال 93 در گفتگو با ایلام بیدار از قول مساعد وزیر خارجه عراق برای ایجاد کنسولگری دائم در مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق برای ایجاد کنسولگری دائم در مرز مهران قول مساعد داد.

استاندار ایلام در حالی اعلام کرد که با مستقر شدن این کنسولگری بسیاری از مشکلات در این مرز بین المللی حل خواهد شد که با گذشت دو سال از وعده وی هیچ گونه کاری در این خصوص انجام نگرفته است.

از آنجا که 60 درصد زائران اربعین حسینی مرز مهران را برای تردد خود انتخاب می کنند لذا این حجم زائر در مرز مهران نیازمند زیرساخت‌های مطلوب در استان ایلام، شهرستان مهران و پایانه مرزی است که باید مسئولان امر به ان توجه جدی کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ملکشاهی، تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 آبان 1395، کدخبر: - ، www.malekshahionline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین