پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
در ایران ۴۰درصد از زنان به دلیل عدم آمادگی مالی، ۳۶ درصد به علت نداشتن زمان مناسب، ۲۰ درصد به دلیل تداخل با فرصت‌های آینده اقدام به سقط جنین می‌کنند.

  شعار سال: شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به موضوع سقط درمانی در کشور گفت: در حال حاضر سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و مورد اعتماد به دلیل بیماری جنین یا خطر جانی برای مادر قبل از چهار ماهگی و با رضایت زن مجار خواهد بود.
 
او ادامه داد : از نظر اخلاق پزشکی هر طور که قانون سقط جنین را انشا می کند اما بازهم یک عمل غیر انسانی است. سقط جنین یک مسئله اخلاقی بوده که وجه قانونی آن در مرحله بعدی قرار دارد.
 
خسروی گفت: به طور معمول ۱۰ تا ۱۵ درصد ازعوارض ناشی از سقط های غیر ایمن مربوط به سقط های ناقص ، عفپنت، پارکی و سوراخ شدن رحم است که به دلیل غیرقانونی این عمل و آثار ارتکاب آن زنان کم تر به پزشک معالج مراجعه می کنند.
 
او گفت: در حال حاضر ۴۰درصد از زنان به دلیل عدم آمادگی مالی، ۳۶ درصد به علت نداشتن زمان مناسب، ۲۰ درصد به دلیل تداخل با فرصت های آینده اقدام به سقط جنین می کنند. واقعیت امر این است که آگاهی کافی مادران جوان در سنین مستعد باروری از روش های مناسب و موثر جلوگیری از بارداری و نیز عوارض جدی ناشی از سقط جنین نقش مهمی در خصوصاحاناب از انجام این عمل در بین زنان دارد .
 
او گفت: سقط های القایی و غیربهداشتی منجر به مرگ و میر بسیاری از مادران در سنین باروری، ایجاد ناتوانی جنسی و جسمی می شود.
 
خسروی ادامه داد: سقط جنین عوارض جسمی و حتی مرگ رابه همراه دارد و گاهی نیز عوارض ناشی از درمان و حساسیت های دارویی سلامت زن را در معرض خطر قرار می دهد اما به طور کلی عوارض سقط جنین تاثیر بنیادی بر زندگی زنان خواهد داشت. سقط جنین باعث بروز افسردگی در زن شده و منجر به گوشه گیری وعذاب وجدان او خواهد شد.
 
او افزود: در ۹۷ درصد از کشورهای جهان انجام سقط در مواقع تهدید حیات مادر پذیرفته شده است و در ۶۲ درصد از کشورهای دنیا نیز حفظ سلامت جسمی مادر اساس سقط قانونی است.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار: 30 آبان   1400، کدخبر: 121278/www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
وقتی شرایط بچه دار شدن نباشه هر کاری میکنن که بچه رو سقط کنن.حتی شده با به خطر انداختن سلامتیشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین