پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
مدیر جهادکشاورزی آبدانان گفت: کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
شعارسال: منطقه ایلام، مهندس «عباس پیری» در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از جمله طرح‌های کشاورزی این شهرستان می‌توان به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح 555 هکتار از اراضی بخش کلات در قالب فازهای 3و4 مولاب اشاره کرد که با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح بیش از 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد افزایش میزان اراضی آبی و در نتیجه افزایش عملکرد محصول، افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب و اشتغالزایی خواهیم بود .

پیری اضافه کرد: دومین طرح اشتغالزایی مهم این شهرستان طرح کشتارگاه صنعتی طیور آبدانان در قالب تعاونی 1911 پرچین‌پر آبدانان است که این طرح توسط بخش خصوصی در حال اجرا بوده و دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که با تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید .

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 46 نفر به صورت مستقیم و بیش از 70 نفر نیز بصورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد .

وی یادآور شد: از دیگر طرح‌های مهم بخش کشاورزی در این شهرستان، سد «ورگیر» است که فاز اول آن شامل احداث جاده دسترسی و ساختمان‌های سد با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست که برای این فاز بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است .

پیری با بیان اینکه در طول سال زراعی 94-95 بیش از 200 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع شهرستان در فصل برداشت ترمیم و رگلاژ شده‌اند، گفت: کلیه فعالیت‌های کشاورزان قبل از کاشت، کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان ما در مزارع مورد توجه قرار می‌گیرند خصوصا در بحث مبارزه با آفاتی مثل سن، ملخ و علف‌های هرز که فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه‌ها در شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان عنوان کرد: بیش از 3600 تن نهاده‌های کشاورزی شامل انواع بذرهای اقلام اصلاح شده و انواع کودهای شیمیایی و سموم در فصل زراعی 94-95 بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است .

وی در پایان گفت: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بستر تامین غذایی جامعه ما یک وظیفه همگانی است و در این زمینه جهاد کشاورزی وظیفه خود می‌داند در همه حال در کنار کشاورزان باشد .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: سه شنبه 25 خرداد 1395، کدخبر: 95031714846، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین