پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
علی اصغر زارعی نماینده دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را می‌توان بعنوان یکی از نمایندگان با دغدغه در مجلس محسوب نمود. نماینده‌ای که دغدغه مردم را داشت و موضع گیری‌های نسبتا جامع و ریشه‌ای را در موضوعات مختلف سیاسی و مدیریتی کشور دنباله گیری می‌کرد. رفتار و دلشکستگی‌های او در زمان تصویب برجام باعث خروج وی از گمنامی حضور پشت پرده و شهرت دنیوی او شد. زارعی در ۱۶ آذر ۱۳۹۹ بعد از جراحی و ابتلا به کرونا، بدرود حیات گفت. مستند «نماینده غیرت» به یاد او تهیه شده است.
شعار سال: علی‌اصغر زارعی، در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. وی دارای دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات و از اعضای مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بوده است. زارعی پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار مسئولیت‌های سیاسی نظیر ریاست ادارهٔ تحقیقات ستاد مشترک سپاه در سال ۱۳۸۲، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین (ع)، مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌نمایندگی از مردم تهران بوده است.

دکتر علی‌اصغر زارعی تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و در دبستان «ادب» و دوران متوسطه را در دبیرستان «حافظ» و دبیرستان دکتر «هشترودی» طی نمود، در همان دوران با گروه‌های سیاسی مرتبط بوده در فعالیت‌های مذهبی منطقه مشارکت جدی داشت. وی سپس در رشتهٔ «انفورماتیک» دانشگاه تهران پذیرفته شد. به‌دلیل فشار‌ها و آزار و اذیت‌های خانواده‌اش توسط ساواک راهی آبادان گردید و در رشتهٔ مهندسی برق دانشکدهٔ نفت به تحصیل پرداخت. وی در دانشکدهٔ نفت فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را ادامه داد و با گسترش فعالیت‌هایش در منطقهٔ خوزستان در توسعهٔ جنبش‌های دانشجویی در این منطقه نقش مؤثر و فعال داشت. پس از حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها با اتمام دروس دانشگاهی، دانشنامهٔ مهندسی برق را در گرایش مخابرات دریافت کرد. علی‌اصغر زارعی، در سال ۱۳۷۷ در مقطع دکترای مدیریت (گرایش سیستم) دانشگاه تهران پذیرفته شده این دوره را با موضوع پایان‌نامه «تبیین مدلی برای تبدیل سازمان‌های فعلی به سازمان چابک» به پایان رسانید.

علی‌اصغر زارعی، با پیروزی انقلاب اسلامی به کمیتهٔ انقلاب پیوست. با تشکیل سپاه پاسداران مسئول آموزش سپاه آبادان و مسئول بسیج آبادان شد. پس از شروع جنگ تحمیلی به سازماندهی نیرو‌های مردمی در آبادان و منطقهٔ خوزستان پرداخت، در همین دوران بود که دو بار زخمی شده به افتخار ۴۵ درصد جانبازی نائل آمد. در سال ۱۳۷۹ درحالی که قائم‌مقام دانشگاه امام حسین (ع) بود با مجموعهٔ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در حرکتی خودجوش نسبت به تشکیل بسج اساتید اقدام نمودند، همکاری کرد و یک سال بعد به ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور انتخاب گردیده تا سال ۱۳۸۵ در این مسئولیت انجام وظیفه کرد.

وی از فرماندهان سپاه و از مؤسسان مرکز جنگ الکترونیک سپاه بود که بعد از جراحی سر و بستری شدن در بیمارستان در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۹، دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم زارعی همچنین نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در دورهٔ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است. مستند «نماینده غیرت» به یاد او تهیه شده است.
 
تعداد بازدید : 9

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین