پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برادر بزرگتر امام (ره) می‌گفت پدر ما چندین بار محموله سلاح و آذوقه برای میرزا می‌فرستاد، گفت: میرزا را متهم به چپ زدگی و تجزیه طلبی کردند، در صورتی که بزرگترین سد مقابل آن‌ها بود و همواره نام ایران را فریاد می‌زد.
شعار سال: حسن رحیم پور ازغدی در ویژه برنامه یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با اشاره به جنگ علمی و معرفتی، جنگ سیاسی و اقتصادی و جنگ نظامی و چریکی میرزا کوچک و نهضت جنگل در ارتفاعات جنگل‌های گیلان اظهار کرد: میرزا و یارانش در مناطق مختلف گیلان جنگیدند و به شهادت رسیدند و در استبداد داخلی و خارجی با دست خالی مظلومانه جنگیدند و امروز ما بر سر سفره عملی آن‌ها نشسته، اما اسم و راهشان را نمی‌شناسیم.

وی با بیان اینکه در ایام شهادت عالم مجاهد شیخ میرزا کوچک جنگلی و شهادت آیت الله مدرس هستیم، گفت: این دو بزرگوار در یک برهه زمانی علیه استعمار داخلی و خارجی مبارزه کردند و به دست رضا خان و رژیم پهلوی به دستور مستقیم انگلیسی‌ها به شهادت رسیدند.

پژوهشگر و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر ملتی تاریخ خود را نداند و دشمن را نشناسد به سادگی دوباره و سه باره دچار همان بلا‌ها می‌شود، افزود: نسل جدید نه رژیم پهلوی را دیده و نه ده‌ها هزار مأمور آمریکایی را که در ایران بودند و کشور در کنترل آن‌ها بود، نسل جوان به شدت به درست خواندن تاریخ ایران نیاز دارد، مشروطه چه بود و چه شد، نهضت نفت چه بود و چه شد، شناخت جریان چپ و راست و بازی گردان و بازی خورده‌ها را باید شناخت.

ازغدی با تأکید بر اینکه نشناختن تاریخ معاصر باعث می‌شود گذشته را جلوی چشمانتان تغییر دهند، بیان کرد: جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند و به نام پیشرفت به قهقرا میبرند، این آگاهی تاریخی در نسل جدید ضعیف است و رسانه‌ها دقیق و به موقع کار نمی‌کنند و نظام آموزشی این وظیفه را به درستی انجام نداده و نمی‌دهد.

وی نهضت جنگل و میرزا را نمونه‌ای از شبهات تاریخی دانست و گفت: میرزا را متهم به چپ زدگی و تجزیه طلبی کردند در صورتی که بزرگترین سد مستحکم مقابل چپ‌ها بود و همواره نام ایران را فریاد میزد، تاریخ را درست بخوانیم، منابع دست خورده زیادی است باید این‌ها را تمییز کرد، آن‌ها که نبودند را وارد کردند، آن‌ها که سند قطعی دارند را محو کردند تا همین حالا نیز به نسل جوان واقعیت دهه ۶۰ را معکوس معرفی می‌کنند.

پژوهشگر و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی میرزا کوچک را روحانی مجتهدی دانست که آیت الله مدرس اجتهاد ایشان را تأیید کرده بود و هر دو به وسیله خائنین داخلی کشته شدند، تصریح کرد: برای اینکه برگردیم به صد سال پیش باید توجه کنیم به جنگ جهانی اول که دربار حکومت ایران نیمی به سمت روسیه و نیمی به سمت انگلیس تمایل داشت و میرزا جزو کسانی بود که به گیلانیان به سمت تهران و پایین کشیدن پرچم قاجار اقدام کرد.

ازغدی یکی از دلایل انحراف مشروطه را بحث کشف نفت عنوان کرد و افزود: بعد‌ها چرچیل گفت اگر نفت ایران در اختیار ما نبود جنگ را می‌باختیم، تانک‌ها و هواپیما‌های ما سوختشان از نفت ایران بود، جنگ جهانی تمام شد ایران به طور کامل فرو پاشیده و بالغ بر ۱۰ میلیون نفر از قحطی مردند.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک مانند نهضت مشروطه، دینی بود، گفت:، اما مزدوران رژیم پهلوی و کمونیست‌ها برای نهضت جنگل تاریخ قلابی نوشتند، میرزا که دید با زبان زور صحبت می‌کنند دستور تجهیز مردم را داد و به جنگ مسلحانه دست برد، تفکر میرزا فقط گیلان نبود بلکه کل ایران بود.

پژوهشگر و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برادر بزرگتر امام می‌گوید پدر ما چندین بار محموله سلاح و آذوقه برای میرزا می‌فرستاد، افزود: گیلان نخستین مرکز تشیع در ایران است، فرزندان اهل بیت (ع) آمدند با حرف و اخلاق مردم گیلان را شیعه کردند و اولین حکومت شیعی بعد از غیبت در گیلان شکل گرفت که همان آل بویه است، بنابراین؛ ذات مردم گیلان شیعه بوده است.

ازغدی با بیان اینکه شورای مرکزی اتحاد اسلام در ابتدا همه روحانی بودند، گفت: این افراد به تعداد شهدای کربلا ۷۲ نفر بودند درصورتی که ارکان حکومت شاه بهایی‌ها بودند، جنگلی‌ها در روزنامه خود می‌گویند به خاطر اسلام قیام کردند هفته نامه جنگل در اولین شماره خود نوشته این روزنامه فقط نگهبان حقوق ایرانیان و منور افکار اسلامیان است، نیرو‌های میرزا تا امام زاده هاشم آمدند تا بروند به تهران و اگر خیانت‌ها نبود نهضت جنگل پیروز شده بود.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:۴۷۵۲۹۹، gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
شاید اگر این افراد رو خوب بهمون معرفی میکردن الان اوضاع اینجوری نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین