پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که بدون دریافت تست منفی وارد بندر امام خمینی شدند، از کشور‌های درگیر با اُمیکرون نبوده اند.
شعار سال: فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی کشور‌ها به سه دسته ویژه، پرخطر و سایر کشور‌ها تقسیم شده اند.

او افزود: کشور‌های ویژه کشور‌هایی از جمله بوتسوانا، لسوتو، مالوی، موزابیک، آفریقایی جنوبی، نامبیا و زیمباوه هستند که ورود افراد که به چه صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال حاضر ورودشان به کشور ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: هموطنانی که از این کشور‌ها وارد کشور می‌شوند باید ۱۴ روز در قرنطینه و دارای تست منفی پی سی آر باشند.

ابول نژادیان با تاکید بر اینکه کشور‌های پر خطر کشور‌هایی هستند که سویه اُومیکرون در آنجا شناسایی شده است که باید به هنگام ورود به کشور حتما دو نوبت واکسن خود را دریافت و تست منفی پی سی آر داشته باشند، تصریح کرد: اگر همکاران بهداشت ما صلاح بدانند باید تست مجدد بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ورود برخی اتباع کشور‌های آفریقایی به بندر امام خمینی (ره) بدون دریافت تست منفی پی س آر بیان داشت: این افراد از اتباع کشور‌های هند، پاکستان، مصر و از دیگر کشور‌ها بودند که بدون اینکه منتظر تست منفی پی سی آر باشند وارد بندر امام خمینی (ره) شده تا از آنجا به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) رفته و از کشور خارج بشوند.

این مقام مسئول گفت: در این خصوص تذکر در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان داده شد تا زمانی که جواب تست منفی مسافران داده نشده است اجازه خروج از کشتی را نداشته و رویداد برای آن‌ها صادر نشود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۸۹۲۸۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین