پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
در حالیکه گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور آمریکا به دست مایه تمسخر رسانه‌های جهان تبدیل شده، این بار نیز «جو بایدن» طی یک سخنرانی، معاون خود را رئیس‌جمهور خطاب کرد.
شعار سال: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه در جدیدترین سخنرانی خود، باز هم گاف داد و به دست‌مایه تمسخر رسانه‌های جهان تبدیل شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، بایدن در سخنرانی خود «کامالا هریس»، معاونش را بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد.

این خبرگزاری روسی نوشت که رئیس‌جمهور ایالات متحده با توصیف نادرست سمت معاونش، باز هم گاف دیگری داد.

تعداد بازدید : 1

این اشتباه رئیس‌جمهور آمریکا در حین سخنرانی روز گذشته وی در دانشگاه دولتی «کارولینای جنوبی» به وقوع پیوست و او گفت: «قطعاً، رئیس‌جمهور هریس یک فارغ‌التحصیل پرافتخار هاروارد است».

گزارش‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ایالات متحده علی‌رغم آن که هریس را رئیس‌جمهور خطاب کرد، در ادامه نیز این اشتباه را اصلاح نکرد.

وب‌سایت آمریکایی «بریت بارت» در این خصوص گزارش کرد که ظاهراً بایدن هنگام محکوم کردن اعتراضات در «شارلوتسویل» که چهار سال پیش رخ داده بود، به اشتباه اسم این شهر را «چارلستون» و «شارلوت» خطاب کردو سپس در نهایت نام درست این شهر یا همان شارلوتسویل را بیان کرد.

تعداد بازدید : 5

بایدن از زمانیکه بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمده است، در مناسبات مختلف گاف‌های متعددی داده است و کار تا جایی پیش رفته است که چندی پیش نشریه «نشنال اینترست» در این خصوص گزارش کرد: «چنین اشتباهات اساسی، آغاز سخت دولت آمریکا در عرصه سیاست خارجی را نشان می‌دهد. علاوه بر آن، به نظر می‌رسد، رئیس جمهور و مشاورانش حتی نمی‌توانند بیانیه‌های عمومی خود را در مورد جنبه‌های مهم سیاسی مستقیم بیان کنند و چنین شکستی حاکی از بی‌کفایتی فراگیرتر می‌باشد».

بایدن ۷۹ ساله، چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده و پیرترین فرد در تاریخ آمریکا است که تاکنون رئیس‌جمهور این کشور شده است.

بایدن در یکی از گاف‌های جنجالی گفت که به مدت ۳۶ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور در رفت و آمد بوده است.

بایدن گفت: من به مدت ۳۶ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از کشته شدن همسر و دخترم هر روز [با امترک (شرکت راه‌آهن آمریکایی)]در رفت و آمد بودم، به خانه می‌رفتم تا خانواده‌ام را ببینم، (این روند) هرگز متوقف نشد.

«رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، پیش‌تر ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.

فاکس نیوز نیز اخیراً گزارش داد در کتاب جدید «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» خبرنگاران واشنگتن پست با عنوان «خطر» (Peril) گفته شده که دستیاران بایدن عمداً رئیس‌جمهور را برای ممانعت از گاف دادن او، از رویداد‌های بدون متن یا مصاحبه‌های طولانی دور نگه می‌دارند. این دستیاران شامل «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید و «آنیتا دان» مشاور بایدن می‌شوند.

در این کتاب ذکر شده آن‌ها این اثر را «دیوار» اطراف بایدن در تلاش برای مقابله با «تمایل وی به زودخشمی و اشتباهات کلامی گاه به گاه» توصیف کرده‌اند.

به گزارش فاکس نیوز، علیرغم این تلاش‌ها، اظهارات نادرست رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه داشته است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۹۲۷۰۰۰۳۴۲،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین