پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
کلیپ ضمیمه شده و مورد روایت، مصاحبه جدیدی نبوده و قدیمی است. اما با توجه به دور جدید مذاکرات وین و برخی حمایت‌ها و مخالفت‌های صورت گرفته با جمهوری اسلامی ایران، ضروری است، نگاهی مجدد به برخی از ادعا‌ها و اظهارت صورت گرفته در این برنامه شود.
شعار سال: اگر نیروگاه هسته‌ای بوشهر نمی‌بود، پنجاه کارخانه حوزه صنعت اتمی روسیه، به محل جمع‌آوری آهن‌قراضه تبدیل می‌شدند!

این اعتراف تلخ رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه است.

گفته می‌شود؛ میزان برق تولیدی نیروگاه بوشهر چیزی در حد نیروگاه قزوین است.

این نخستین بار نیست که صفروف ما را به شگفتی وامی‌دارد، او در جای دیگری گفته بود؛ ایران در مسیر تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، اصراری به استیفای حق ۵۰% نکرده بود.

نیروگاه بوشهر تاکنون، ۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته و هزینه تکمیل فاز‌های ۲ و ۳ آن نیز، ۱۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. پس از بهره‌برداری آزمایشی، در دی ماه سال ۱۴۰۴ واحد دوم نیروگاه بوشهر با ظرفیت ۱۰۵۷ مگاوات وارد مدار تولید برق خواهد شد.

این در حالی‌ست که؛ پروژه خورشیدی ۱۳۵۰ مگاواتی بزرگ‌ترین تاسیسات خورشیدی ترکیه، کمتر از ۱ سال و با صرف هزینه ۱ میلیارد دلار توسط UKEF ساخته شد.

تعداد بازدید : 199

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی مجمع فعالان اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین