پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کنترل قاچاق دارو در نگاه اول، وابسته به کنترل مرز‌ها است. اما در نگاه دقیق‌تر، قاچاق دارو را می‌توان از سه منبع تولید، توزیع و شرایط مصرف کنندگان کنترل نمود. کم اطلاعی مدیران و برخی از نمایندگان متاسفانه باعث تحلیل‌های غلط در این خصوص شده است. اخیرا دکتر مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مدعی شده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو به ۲۰۰ میلیون نفر می‌رسد نه ۸۵ میلیون نفر! همه کشور‌های منطقه از یارانه داروی ایران سود می‌برند؟ این تحلیل را نباید تحلیلی در سطح یک سیاستگذار و نماینده مجلس دانست، چرا که اگر اشرافیت و تسلط واقعی روی موضوع وجود می‌داشت، مکانیزم کنترل شرکت‌های تولید و پخش دارو، کنترل داروخانه‌ها و کنترل مصرف شهروندان در قالب سامانه‌مند کردن نسخه‌های پزشکی را آغاز می‌نمودند.
شعار سال: دکتر مصطفی طاهری بیان کرد: بخاطر دلار ۴۲۰۰ تومانی تمام کشور‌های منطقه از یارانه داروی ایران استفاده می‌کنند. اگر نسخه الکترونیکی اجرا شود حجم مصرف دارو کاهش می‌شود. با گذشت چند ماه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سود این اقدام به مردم می‌رسد.

تعداد بازدید : 6

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۴۵۸۷۸، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین