پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کتاب حکمرانی بد و فساد، کتابی است که حکمرانی بد و فساد توسط ریچارد رز - گرین پیفر تالیف شده (مترجم: هدایت کارگر شورکی - سعید عطار / ناشر: روزنه / قیمت: ۸۴۵،۰۰۰ ریال / تعداد صفحات: ۳۱۶) و اقدام به تشریح اثر ناکارآمدی دولت‌ها در روند خدمات رسانی بر افزایش رشوه و فساد می‌کند. نویسنده مدعی پرداخت رشوه توسط حدود ۲ میلیارد نفر در سال بدلیل همین نقص در حکمرانی است. لازم به توضیح است که ریچارد رز دانشمند علوم سیاسی و آمریکایی است. او از سال ۱۹۶۶ استاد سیاست در اسکاتلند بوده است. تحقیقات او شامل مناقشه ایرلند شمالی، گسترش اتحادیه اروپا، دموکراسی سازی، انتقال سیاست، انتخابات و رای گیری است.
شعار سال: هر ساله بیش از ۱/۸ میلیارد نفر در جهان، هزینه حکمرانی بد را به صورت پرداخت رشوه به مقامات دولتی می‌پردازند. چنین شرایطی به این دلیل پدید آمده که حکمرانی بد بسیار شایع‌تر از حکمرانی خوب است و فساد، یکی از علت‌های اصلی آن محسوب می‌شود. این پدیده در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه، کیفیت خدمات اجتماعی از قبیل بهداشت و آموزش را کاهش و نهاد‌های مجری قانون همچون نیروی پلیس را تحت تأثیر قرار داده است. در کشور‌های مبتلا به حکمرانی بد، زمانی که مقامات دولتی، خدمات مورد تقاضای مردم را براساس ضوابط ارائه ندهند، آن‌ها به روابط متوسل شده و یا به پرداخت رشوه دست می‌زنند تا بتوانند خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند، اما در کشور‌های برخوردار از حکمرانی خوب، شهروندان می‌توانند به صورتی طبیعی آنچه را که از حکومت نیاز دارند از طریق فرآیند‌های اداری دریافت کنند. گاهی فساد به شکل نقض هنجار‌های غیررسمی پدیدار می‌شود. در بیشتر کشورها، سیاستمداران فریبکاری هستند که برای کسب آرای مردم در انتخابات، شعار‌هایی می‌دهند که پس از کسب قدرت، درست خلاف آن‌ها عمل می‌کنند. سازمان‌های بزرگی نیز وجود دارند که برای فرار مالیاتی یا کسب سود‌های سرشار در قرارداد‌های کلان مربوط به خرید تجهیزات نظامی یا اجرای پروژه‌های زیرساختی عظیم، از منافذ قانونی موجود سوءاستفاده می‌کنند. داده‌های این کتاب، منحصر به فرد هستند چرا که اطلاعات آن، حاصل یک پیمایش است که با روش نمونه‌گیری، نظرات بیش از ۱۷۵ هزار نفر را در ۱۲۵ کشور دنیا از آفریقا، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی گردآوری و تحلیل می‌کند.
 
توصیه به مطالعه کتاب حکمرانی بد و فساد
 
 
توصیه به مطالعه کتاب حکمرانی بد و فساد

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین