پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو دلیل کمبود فاکتور ۹ را عدم تخصیص به موقع ارز در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: با دستور رییس سازمان جهت تخصیص ارز، برنامه ریزی‌های لازم برای تامین این دارو صورت گرفته است.

شعار سال:دکتر حمیدرضا اینانلو گفت: به دلیل محدودیت منابع ارزی در شروع نیمه دوم سال جاری و عدم تخصیص ارز لازم، برنامه ریزی های سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای برخی بیماران خاص از جمله هموفیلی به صورت کامل محقق نشده و فاکتور ۹ به مقدار کافی برای بیماران تامین نشد.
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو دلیل کمبود فاکتور ۹ را عدم تخصیص به موقع ارز در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: با دستور ریاست جهت تخصیص ارز، برنامه ریزی های لازم برای تامین این دارو صورت گرفته است.
 
وی افزود: اینکه گفته می شود موجودی داروها صفر شده، حقیقت ندارد.  میزان موجودی تامین شده این دارو در دو ماه اخیر به دلیل عدم تخصیص ارز کفاف کل بیماران نیازمند داروی فاکتور ۹ را نمی دهد اما همین موجودی حداقلی با توزیع هدفمند بر اساس استعلامات اخذ شده از معاونت درمان جهت مصارف اضطراری صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل دارو ادامه داد: با تأمین ارز دارو در پی دستور ریاست جمهور، برنامه‌ریزی لازم برای تامین این دارو در حال انجام است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته فاکتور۹ تا آخر دی ماه به صورت کامل تامین و به امید خدا در ماه‌های بهمن و اسفند نیز مشکلی برای بیماران نیازمند این دارو وجود نخواهد داشت.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری غذا و دارو  ، تاریخ انتشار: 12 دی 1400، کدخبر: ، www.arakmu.ac.ir،23013

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین