پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
الکاظمی در یادداشتی که روز جمعه در صفحه توئیتری خود نوشت، اظهار کرد: کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در ادامه تلاش‌های عظیم نیرو‌های امنیتی عراق در همه اشکال آن انجام شد.

شعار سال: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، کشته شدن «عبدالله قرداش» سرکرده داعش را حاصل تلاش نیروهای عراقی دانست.
 
وی افزود: (این اقدام) با کشته شدن ده‌ها تن از سرکردگان و عناصر تروریستی در این کشور و دستگیری صدها نفر از آنها و جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی بود که در نهایت منجر به ویرانی لانه رئیس فاسد این سازمان تروریستی شد.
 
اطلاعات ابو ابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش که به اسامی مختلفی از جمله عبدالله قرداش معروف به «حاجی عبدالله العفری» نیز نامیده می شد، توسط دستگاه امنیت ملی عراق شناسایی  و در اختیار ائتلاف بین المللی قرار گرفت که به پیداکردن مخفیگاه و کشتن وی انجامید.
 
الهاشمی در سال ۲۰۱۹ به دنبال کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به جانشینی وی انتخاب شده بود.
 
جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش در حمله هوایی آمریکا به شمال غرب سوریه خبر داد.
 
این در حالی است که بر اساس گزارش ها در این عملیات  ۱۳ غیر نظامی از جمله ۶ کودک و ۴ زن کشته شدند.
 
با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی در خاک سوریه شدند.
 
مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه»   (قسد) تحت حمایت آنها در مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض های شهروندان سوری به حضور و اقدام های  تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان مورد حمایت آنها علیه ساکنان این مناطق است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:15 بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84638071

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین