پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
امام جمعه تبریز گفت: عامل مشکلات صرفا تحریم نیست، بخش مهمی ناشی از برخی تصمیم گیری‌های غلط و کم کاری‌ها است و می‌توانست اینطور نباشد.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای حضرت امام رحمت‌الله برگزار شد، به نابسمانی‌های اقتصادی در دهه ۹۰ و عبرت‌ها و هشدارها در بیانات رهبری راجع به این موضع اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، آمار اقتصادی کشور در دهه نود حقا و انصافا خرسندکننده نیست.
 
وی افزود: اینکه درباره معیشت مردم اظهار نگرانی می‌کنیم و رهبری هم اظهار نگرانی کردند به این منظور است که تحریم اثر دارد ولی عامل مشکلات صرفا تحریم نیست زیرا بخش مهمی ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌های غلط و‌کم کاری است که می‌توانست اینگونه نباشد.
 
امام جمعه تبریز تصریح کرد: سخنان رهبری در نارضایتی از وضعیت معیشتی و انذار مقام ولایت برای دولتمردان کنونی و مجلس و قوه قضاییه نیز مورد توجه باید باشد چراکه بارگاه امید در روحیه جهادی دولت دیده می‌شود که باید نه تنها به بدنه میانی دولت تسری یابد بلکه باید تمام عرصه‌ها را در برگیرد.
 
وی ادامه داد: این انذار رهبری باید برای آن کسانی که مسوولیت داشتند ولی به وظیفه خود را عمل نکردند مایه خجالت باشد و برای مدیران فعلی الزام‌آور باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: قوای سه گانه و دولت باید دغدغه رهبری را به درستی تلقی کنند و برنامه‌ریزی صحیحی از آن داشته باشند.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم قم، گفت: طبق بیانات رهبری، آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با رحلت امام و خلا رهبری، جنگ قدرت ایجاد می‌شود و دوره جدید دیگر انقلاب نخواهد بود ولی رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.
 
وی افزود: احتمالا هفته آینده در ۲۲ بهمن به خاطر کرونا راهپیمایی همیشگی نخواهد بود ولی تجمع مردمی در قبل از نماز جمعه برگزار است و سخنرانی و قطعنامه بیان خواهد شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اخیرا ورزشکاران معلول و جانباز که در پارالمپیک توکیو در تکواندو مقام آوردند به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند که یکی از این عزیزان، آقای اصغر عزیزی‌اقدم از میانه نیز بود، گفت: این افتخار و اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو که موجب خوشحالی رهبری و مردم ایران شد را به شما تبریک می‌گوییم و کام همه را شیرین کرد و بین نماز هدیه رهبری به شما تقدیم خواهد شد.
 
خطیب نماز جمعه تبریز با اعلام مناسبت‌ها به ۱۹ بهمن، روز نیروی هوایی، اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی شما در دل مردم هستید زیرا نیروی هوایی ارتش از لحظه ورود امام خمینی(ره)، دست ایشان را گرفتند.
 
وی ادامه داد: نیروی هوایی در ۱۹ بهمن کاری کرد که کمر دشمن را شکست چراکه طاغوت می‌گفت که نیروی هوایی همیشه با آنهاست ولی نیروی هوایی به حضرت امام ادای احترام کرد و سپس در هشت سال دفاع مقدس این نیروی هوایی با جان جنگید و در روز اول جنگ با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بعثی‌ها حمله کردند.
 
مبارزه با فساد از معیارهای عدالت است
 
خطیب جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید بر مبارزه با فقر و فساد، گفت: ضررهای پنجگانه فساد اقتصادی را باید بدانیم زیرا آدم فاسد برای اینکه از بیت‌المال استفاده کند، مجبور است به مسوول و‌ مدیری رشوه دهد و‌ هر کسی هم نمی‌تواند در برابر این رشوه مقاومت کند و دانسته و نادانسته تسلیم می‌شود.
 
آ‌ل‌هاشم افزود: عده‌ای به بهانه شیرینی و رشوه مامور، مدیر و کارمند و غیره را هم فاسد می‌کند از این‌رو مبارزه با فساد یکی از معیارهای عدالت است.
 
وی با گرامیداشت یاد مرجع عظیم، آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: این مرجع بصیر و شیخ الفقهای مجتهد، عمر با برکت خود را برای ترویج اسلام سپری کرده است و‌ همکان دیروز شاهد تشییع و‌ تدفین این مجتهد در کربلا بودیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار:  15بهمن1400، کدخبر: 1311680، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
درست میفرمایید تحریم نیست بلکه مدیریت نادرست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
تحریم بهونه خوبیه که همه چی رو بندازیم گردنش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین