پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
امام جمعه فردیس خواستار پیگیری و پاسخگویی مسئولان برای حل مشکل توقف ساخت بیمارستان این شهرستان شد و تصریح کرد: متاسفانه شهری با ۷۰۰ هزار جمعیت از امکانات درمانی و بیمارستانی محروم است که این موضوع بسیار نگران کننده خواهد بود.

شعار سال:حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی گفت: پروژه بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی دولتی فردیس سه ماه پیش به دلیل مشکل مالی متوقف شده بود که با پیگیری‌هایی در ۱۲ آذرماه سال جاری پس از بازدید استاندار البرز فعالیت ساخت آن از سرگرفته شد؛ اما  دوباره به دلیل اعتبار روند تکمیل بیمارستان متوقف شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این بیمارستان، از حدود ۱۱ سال پیش کلید خورده، اما  در گذر این سال‌ها،  به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و بروز برخی مشکلات فنی، این پروژه درمانی بارها متوقف شده است،‌ خاطرنشان کرد: این در حالی است که اهالی شهرستان فردیس سال‌ها است که از نداشتن بیمارستان رنج می‌برند و می‌طلبد مسئولان امر با دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری بیشتر روند تکمیل این بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از وظایف ائمه‌جمعه این است که به دنبال حل مشکلات مردم باشند،‌ خاطرنشان کرد: اعتمادسازی امری طرفینی است، ائمه‌جمعه باید تریبون نظام و مردم باشند،‌ فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، ‌هنوز بیمارستان دولتی ندارد. ۱۱ سال پیش بیمارستانی در این شهر کلنگ زده شد و وعده دادند که این موضوع محقق می شود،‌ اما همچنان این وعده تحقق نیافته است. چندی پیش به دعوت پیمانکار از بیمارستان در حال ساخت فردیس بازدید کردیم که به گفته برخی ۹۰ درصد و به گفته برخی دیگر از کارشناسان ۸۰ درصد از این پروژه تکمیل شده است؛ اما کار ساخت این پروژه مدت هاست که متوقف شده است.

وی تصریح کرد:  وقتی ‌دلیل  این توقف را جویا شدیم، مسئولان مربوطه اعلام کردند ما طلب زیادی داریم که هنوز پرداخت نشده به همین دلیل این کار متوقف شده است. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواستیم که توضیح دهند چرا طلب پیمانکاران پرداخت نمی‌شود،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی پاسخی نداد.

امام جمعه فردیس که از استاندار البرز این موضوع را پیگیری کرده است‌، اظهار کرد:‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی که به عنوان مسئول پاسخگویی این پروژه شناخته می‌شود، متأسفانه ایشان همچنان در این زمینه توضیحی ارائه نکرده و پاسخ قانع کننده‌ای نمی‌دهد. البته در دولت قبل هم وعده افتتاح این پروژه را دادند که به این وعده عمل نشد. به غیر از این با شماری از نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام دادیم که طبق وعده این عزیزان، در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه‌ای دیده شده که پروژه‌های نیمه تمام بالای هفتاد درصد را شامل می‌شود. البته همدلی خوبی در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود و مردم عزیز بتوانند از خدمات این بیمارستان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه متأسفانه از دولت قبل، برخی از مدیران در این شهر منصوب شده‌اند که توانایی مدیریت و پاسخگویی را ندارند،‌ خاطرنشان کرد: ما در این شهر به دنبال مدیران متخصص و باتقوا هستیم. وقتی مدیر چنین ویژگی‌های را داشته باشد،‌ دیگر معنایی ندارد به دنبال نگاه‌های سیاسی برویم و بگوییم اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشد، ‌مدیر باید خادم و خدمتگزار مردم و به دنبال ارائه خدمات بهتر به مردم باشد. متاسفانه استان البرز مظلوم واقع شده و در اختصاص ردیف بودجه به این استان جزو ردیف پایانی قرار گرفته است.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه هفته‌ای یکبار در یک محله و مسجدی حضور می‌یابد و ‌امام جماعت مسجد، مشکلات را احصاء می‌کند، یادآور شد: در روزهای اخیر به یکی از شهرک‌ها رفته بودیم، مشکلاتی را از نزدیک مشاهده کردیم که اشک‌هایمان جاری شد، ‌برخی مسئولان می‌گویند که نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم، بیایید ببینید که در کنار و گوشه تهران،‌ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی بیداد می کند، متأسفانه ‌ما قوم فراموش شده هستیم. متأسفانه در سال‌های اخیر موجی از یأس و نومیدی مردم را فراگرفته بود که ‌الان با حضور دولت جدید و سرکشی‌های اخیر روزنه امیدی در دل مردم ایجاد شده است، امیدواریم که دولت سیزدهم به آنچه وعده داده عمل کند تا مردم از نظام و انقلاب نومید نشوند.

گفتنی است، طرح ساخت بیمارستان  فردیس به عنوان پروژه ای ملی از مصوبات سفر رییس دولت دهم به استان البرز به شمار می‌رود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری نمازجمعه  ، تاریخ انتشار:  18بهمن1400، کدخبر: ، www.namazjomeh.ir،10754

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین