پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
بر اساس یافته‌های مبتنی بر روند و معادلات رگرسیونی در دانشگاه واشنگتن، تعداد کشته شده‌های کرونا در روز به ۱۵۰ نفر خواهد رسید. پیک کرونا از هفته آخر بهمن ماه شروع شده و به مدت چند هفته در ایران برقرار خواهد بود.
شعار سال: دونچه وله بر اساس پیش‌بینی دانشگاه واشنگتن از تعداد تلفات موج ششم کرونا در ایران با روند فعلی رعایت پروتکل‌ها، بیان داشته است که پیک کرونا از هفته آخر بهمن ماه شروع شده و به مدت چند هفته نیز باقی خواهد ماند.
 
پیش بینی مرگ روزانه ۱۵۰ نفر در موج ششم کرونا

در این پیک بر اساس سطح فعلی رعایت پروتکل‌ها، نزدیکی به ایام نوروز و رسوم ایرانی‌ها برای خرید و بازارگردی، شاهد کشته شدن حدود ۱۵۰ نفر در روز براثر کرونا (سویه اومیکرون) خواهیم بود.

نتایج بدست آمده از رصد وضعیت بیماری و بیماران مبتلا به اومیکرون در بیمارستان متدیست هیوستون آمریکا نشان می‌دهد که میانگین سنی بیماران مبتلا به سویه امیکرون بین ۴-۶ سال کاهش یافته و به ۴۴.۳ سال رسیده است. در حالیکه این رقم برای بیماران مبتلا به سویه دلتا ۴۸.۳ سال و برای بیماران مبتلا به سویه آلفا ۵۰ سال بوده است.

از نظر مدت زمان بستری شدن افراد مبتلا به امیکرون در بیمارستان و مراکز درمانی، با متوسط رقم ۳.۲ روز مواجه بوده در حالی که این میزان برای بیماران مبتلا به سویه دلتا ۵.۴ روز و برای بیماران مبتلا به سویه آلفا ۵.۱ روز ثبت شده است.

نکته جالب توجه بعدی اینکه که ۵۵ درصد از بیماران مبتلا به اومیکرون، قبلا واکسینه شده بودند. میزان ابتلا واکسینه شده‌ها به سویه آلفا کرونا، کمی بیشتر از ۵ درصد و ابتلای واکسینه‌ها به سویه دلتا در حد ۰.۹ درصد (زیر یک درصد) است. به این ترتیب می‌توان حدس زد که سویه اومیکرون، در حد زیادی واکسن گریز‌تر از سویه‌های قبلی کرونا است.
 

پیش بینی مرگ روزانه ۱۵۰ نفر در موج ششم کرونا
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین