پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
علیرغم گذشت چهار ماه از اربعین و قول هاي مكرر مسوولان در زمينه ساخت و بهسازي محورهاي ارتباطي به مهران اين محورهاي ارتباطي در خواب زمستاني فرورفتند.
شعارسال: زمان به سرعت در حال سپري شدن است و كمتر از 8 ماه به حماسه بزرگ اربعين حسيني مانده اما تنها جاده هايي را در اين مسير مشاهده مي كني كه از تيغ ماشين آلات راهسازي زخم خورده اند و خود باعث بوجود آمدن تصادفات در اين مسير مي شود.

محور دسترسي مهران به ايلام به دلیل عرض کم و تردد خودروهای سنگین باري، یکی از نقاط مواصلاتی پر حادثه استان ايلام محسوب می شود، به طوری که هر سال تعداد قابل توجهی از مسافران این جاده بر اثر تصادف، کشته و مجروح می شوند.

اين جاده دسترسي به علت تعلل در آغاز عملیات زیر سازی و شروع فصل پاییز و بعد زمستان، عملیات تعریض جاده به تعویق افتاده و به سرعت زمان براي حضور مردم در حماسه اربعين در حال سپري شدن است و قولهاي مسوولين در حد شعار باقي مانده است.

با گذشت 4 ماه از اربعين حسيني و قولهاي مكرر مسولان متاسفانه ، شاهد آن هستیم که این جاده به صورت نصفه و نیمه در حال تعريض مي باشد و قسمت هایی مانند پیچ تند كنجانچم، که به خودی خود خطرناک است،كار رفع آن به صورت نيمه تمام رها شده و جان مسافران را به خطر انداخته است.

تردد خودروهای سنگین در این جاده که عمدتا بار كالاهاي صادراتي به عراق را به بازارچه حمل می کنند، هشداری برای دیگر رانندگان است که در عبور از این جاده احتیاط کنند. چرا که عرض کم جاده و موانع قرار داده شده بر روی جاده در قسمت های خاکبرداری شده، جان مسافران را به شدت به خطر می اندازد.

هر چند به اذعان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود 70 درصد از زائران اربعین از مرز مهران به کشور تردد مي كنند و 2 بانده کردن و تعریض جاده ایلام-مهران از اولویت‌های جدی سازمان راهداری است اما كار خاصي تا كنون براي اين مسير صورت نگرفته است.

داود کشاورزیان اواخر آذرماه در سفر به مهران گفته بود: مهم‌ترین محدودیت‌ شهر مهران راه‌های ارتباطی است که اکنون بخشی از مسیر راه ارتباطی ایلام به مهران از محل اعتبارات استانی و کمک‌های‌ مرکز به صورت چهاربانده و سه بانده در حال ساخت است اما مسیر ایلام به مهران باید به‌صورت دوبانده شود.

اما مشخص است که نیمه کاره بودن تعریض جاده ارتباطي مهران باعث به خطر افتادن جان مسافران می شود، پس لطفا با جان مردم بازی نکنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394، کدخبر: 19197، www.ilamebidar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین