پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
بر اساس مطالعات انجام‌شده در چندین مرکز پزشکی برجسته در ایالات متحده، ظاهرا ابتلا به عارضه "سندرم قلب شکسته" در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به‌ویژه در زنان در حال افزایش است.

شعار سال:پزشکان می گویند: این سندرم که یک عارضه قلبی بالقوه کشنده ناشی از اضطراب است به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش است.
 
به‌ تازگی "مارک کی آیبرامسون" بیمار ۶۳ ساله به این عارضه قلبی با نام پزشکی‌ «تاکوتسوبو کاردیومیوپاتی» مبتلا شده و تجربیاتش را با شبکه "ای‌بی‌سی نیوز" به اشتراک گذاشته است.
 
او می‌گوید: احساس می‌کردم قلبم می‌خواهد از سینه‌ام بیرون بزند. احساس می‌کردم که خون با سرعت کافی به قلبم نمی‌رسد.
 
وی در ادامه افزود که پزشکانش از او پرسیده‌اند آیا تحت استرس زیادی بوده است و خاطرنشان کرده‌اند که شریان‌هایش سالم به نظر می‌رسند. او در ادامه توضیح داد که به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری، دچار اضطراب شدید بوده است.
 
او به پزشکانش گفته بود: بله، کمی. سه ماه است در مرخصی اجباری‌ام. کووید هنوز هم ادامه دارد. می‌دانید، نمی‌توانم برای انجام کارها بیرون بروم. تحت قرنطینه هستیم. پس بله، اضطراب و نگرانی زیادی داشته‌ام!
 
به گفته متخصصان، این اختلال به دلیل تولید سیلی از هورمون‌های ناشی از اضطراب شدید عاطفی یا جسمانی ایجاد می‌شود. این عارضه می‌تواند کشنده باشد، زیرا باعث می‌شود از کارایی قلب در پمپاژ خون کاسته شود.
 
دکتر "نوئل بایری مرتز"، مدیر "مرکز قلب بخش باربارا استرایسند" (Barbra Streisand) در بیمارستان "سدارز-سینای" (Cedars-Sinai) لس‌آنجلس در مصاحبه با این شبکه گفت که برای تعیین اینکه آیا افزایش تعداد مبتلایان نتیجه مستقیم همه‌گیری است یا خیر، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 او گفت: واقعا نمی‌دانم که تا چه اندازه می‌توان کووید را عامل افزایش این پدیده دانست یا اینکه صرفا افزایش موارد تشخیص، به این نتیجه انجامیده است. اما بیماری قلبی قاتل اصلی زنان در همه سنین از جمله نوجوانان، زنان میانسال و زنان مسن است. این فقط بخشی از این عامل کشنده بزرگ است. پس واقعا مسئله‌ای است که باید به آن بپردازیم.
 
افزایش تشخیص این سندرم قابل‌ملاحظه است. دکتر بایری مرتز همچنین گفت که در دهه گذشته، افزایش موارد ابتلا در میان زنان میانسال و مسن‌تر نسبت به زنان و مردان جوان تا ۱۰ برابر بیشتر بوده است.
 
این عارضه در حالت جدی می‌تواند به هفته‌ها بستری افراد در بیمارستان منجر شود تا قلب بتواند کارایی کامل خود را بازیابد. این بیماری می‌تواند کشنده باشد، اما خوشبختانه چنین مواردی نادر است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24بهمن1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400112418594

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین