پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
در حالیکه بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در دولت روحانی، تیم مذاکره کننده موظف می‌شد که محتوای مذاکرات را در اختیار نمایندگان بگذارد، اما مسعود پزشکیان می‌گوید: مجلس هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات وین ندارد و همه چیز با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رود

شعار سال:چند هفته‌ای است که از نزدیک‌شدن به احیای برجام صحبت می‌شود و این احتمال وجود دارد که به زودی مذاکرات وین به نتیجه برسد. چندی پیش مجلس یازدهم در ایامی که دولت روحانی در حال مذاکره با طرف‌های برجام بود، قانونی به نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کردند که بر اساس آن که نمایندگان باید از جزییات مذاکرات باخبر و کار با نظارت آنها پیش برود. حال پرسش این است، اکنون که مذاکرات به مراحل حساس و شاید پایانی رسیده، نمایندگان از جزییات جلسات برجامی در وین باخبرند یا نه؟ مسعود پزشکیان نماینده تبریز به این سوال پاسخ داده است. او  می‌گوید: نمایندگان به هیچ وجه از صحبت‌های رد و بدل شده در برجام اطلاع ندارند و این خلاف قانون وضع شده است.
 
پزشکیان می‌گوید: مذاکرات چند دور جلو رفته و همچنان نمایندگان از محتوای جلسات بی‌خبرند و حال باید از نمایندگانی که تلاش کردند در دولت گذشته قانون نظارت نمایندگان بر مذاکرات را تصویب کنند و در آن زمان از تصمیم‌شان دفاع کردند، پرسید که چرا ما از محتوای جلسات بی‌خبریم و آن قانون برای چه بود؟
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: از سوی دولت و وزارت خارجه اصلاً خبری در خصوص مذاکرات به ما نمی‌دهند در حالی که تیم مذاکره‌کننده باید ما را در جریان امور بگذارند.
 
او در پاسخ به اینکه کمیته‌ای در ریاست جمهوری در خصوص راهبرد مذاکرات شکل گرفته و دو نفر از نمایندگان هم در آن کمیته عضو هستند، گفت: اینکه دو نفر از نمایندگان در کمیته هستند که توجیه نمی‌شود. مگر مجلس آن دو، سه نفر یا رییس مجلس و یک کمیسیون خاص هست؟ همه نمایندگان باید خبر از مذاکرات داشته باشند که متاسفانه ندارند.
 
پزشکیان در واکنش به اینکه اکنون وزارت خارجه ابتکار عمل را به دست گرفته و این اتفاقات، رویکرد آن‌هاست؟ گفت: نه این‌طور نیست. شورای امنیت ملی می‌نشیند و یک سیاست‌گذاری می‌کند و بعد وزارت امور خارجه، آن سیاست‌گذاری‌ها را پیگیری می‌کند.
 
نماینده تبریز در پایان در خصوص اینکه احتمال دارد پس از توافق طرفین برجام، اختلافی بین مجلس و دولت شکل بگیرد؟ گفت: اکنون که مجلس، دولت و قوه قضاییه همه می‌گویند ما با همیم. از این‌رو فکر نمی‌کنم چالشی بین آن‌ها به وجود بیاید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24  ، تاریخ انتشار: 2   اسفند 1400، کدخبر: 299095،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
در ظاهر همه با هم هستند ولی هماهنگی لازم بینشون وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین