پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۲۰ میلیون از جمعیت باسواد بالای ۱۸ سال در کشور در طول سال هیچ مطالعه‌ای ندارند.
شعار سال: یاسر احمدوند در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضرورت روایتگری جنگ افزود: وضعیت کتابخوانی در کشور ما در مقایسه با برخی کشور‌ها مطلوب است، اما به نسبت پیام ناجی بشر و تاکید‌های دین مبین اسلام فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: این موضوع دلایل مختلف دارد، اما یکی از برکات توجه و تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت این است که به دلیل پیوند موضوعات این حوزه با جامعه می‌تواند فضای کتابخوانی و توسعه فرهنگ کتابخوانی را موجب شود.

احمدوند اضافه کرد: ما نیاز به سازمان تولید محتوا داریم، اما منظور سازمان و نهاد دولتی نیست بلکه منظور مجموعه‌های مردمی است که در کشور ما مجموعه‌های هنر مردمی وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه ما در بخش‌های دولتی تقویت تشکل‌های مردمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید محتوا است.

وی ادامه داد: بازگویی خاطرات آزادگان و یاد و خاطر شهدا، تصاویر دوران دفاع مقدس و آثار دفاع مقدس اسلامی قابلیت تبدیل به آثار مکتوب دارد.

معاون وزیر ارشاد اظهارداشت: توجه به شهدا و ایثارگران در نقطه مطلوب قرار دارد و کیفیت آثار ارسالی به جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت در این دوره از غنای بیشتری برخوردار بوده است البته صرفا کمیت مهم نیست بلکه غنای کیفی و توسعه دسترسی به کتب، ترویج آثار همت مضاعف می‌طلبد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۶۶۶۱۱۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین