پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان البرز، 9 پروژه ICT با سرمایه‌گذاری 340 میلیارد تومان در این استان افتتاح شد.
شعار سال:

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط تصویری با محل استقرار رئیس جمهوری در استان البرز طی گزارشی از وضعیت ICT در این استان گفت: زیرساخت‌های البرز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه 9 شهرک صنعتی و 3 هزار و 500 واحد صنعتی فعال در این استان مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه استان البرز به دلیل همجواری، پشتیبانی چهار استان دیگر را برعهده دارد و همچنین استان معین تهران در مواقع بروز مشکلات و اتفاقات است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم پهنای باند استان البرز 8/8 برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین شبکه انتقال داده استان 5/2 برابر و تعداد مشترکان تلفن همراه نیز 4 برابر شده و 188 کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است به طوری که این استان دیگر نیاز به کشیدن فیبر نوری میان شهرها ندارد. وی تمام روستاهای استان البرز را دارای اتصال به شبکه تلفن ثابت اعلام کرد و افزود: طی سه سال گذشته 144 روستای این استان دارای اینترنت پرسرعت شده و در مجموع رتبه ICT استان البرز از 14 به 7 ارتقا پیدا کرده است. واعظی با بیان اینکه در نظر داریم تا کار پایان دولت یازدهم، همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت وصل شوند، یادآور شد: در این مدت شبکه انتقال چهار برابر و پهنای باند استان البرز نیز 5 برابر خواهد شد و همه شهرهای این استان مجهز به تجهیزات نسل سوم و چهارم تلفن همراه می‌شوند. همچنین کرج و 6 شهر دیگر به تجهیزات اینترنت پرسرعت همراه TD-LTE مجهز می‌شوند. وزیر ارتباطات در تشریح 9 پروژه‌ای که به دستور رئیس جمهوری در استان البرز افتتاح شد، اظهار کرد: این 9 پروژه شامل اتصال 220 روستا به اینترنت پرسرعت، تجهیز 13 شهر به نسل سوم و نیز تجهیز 12 شهر به تلفن همراه است و مرکز داده استانی نیز که باعث رونق کسب و کار می‌شود در میان این پروژه‌ها قرار دارد.
بالاترین مقام مسئول در حوزه ICT کشور، الکترونیکی کردن فرآیند املاک دهیاری‌ها را از دیگر پروژه‌های افتتاحی دانست و افزود: مجوز مرکز آپای استان البرز که امنیت شبکه را پشتیبانی می‌کند نیز به دانشگاه خوارزمی واگذار شد تا در مجموع برای این پروژه‌ها 340 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شود. وی همچنین با اشاره به تغییر بازار ICT کشور طی سه سال گذشته خاطرنشان کرد: بازار بخشICT در کشور پیرو تغییرات ایجاد شده از 18 هزار میلیارد تومان به 40هزار میلیارد تومان رسید که پیش بینی می کنیم در پایان برنامه ششم به راحتی 3 برابر می شود بطوریکه فضا آنچنان برای سرمایه گذاری وسیع است که هیچ فرد و شرکتی جا را برای دیگری کوچک و تنگ نمی‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 8 ، تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1395، شماره: 6363.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین