پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
رئیس جمهور در دومین برنامه سفر خود به مازندران از تالاب بین المللی میانکاله بازدید کرد.
شعار سال: آقای رئیسی در بازدید دومین بار خود طی هفته اخیر از تالاب بین‌المللی میانکاله بر ضرورت حفظ ملاحظات زیست محیطی در این تالاب تاکید کرد و از استاندار مازندران خواست هر گونه فعالیت در این پناهگاه و تالاب با ملاحظات زیست محیطی انجام شود.

او گفت: توسعه طبیعت گردی راهکاری برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری است و بدون ایجاد تاسیسات زاید و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌توان به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه کمک کرد.

رئیس جمهور در این بازدید بر انجام پمپاژ آب و هم اجرای کانال ۲۰ کیلومتری برای اختلاط آب دریا با رودخانه‌های منتهی به تالاب، تامین تجهیزات و زیرساخت‌های اطفاء حریق میانکاله تاکید کرد.

احیای میانکاله در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت

علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: احیای میانکاله با دستور رئیس‌جمهور در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت.

او ساماندهی میانکاله و کمبود اطفا حریق را از بزرگترین برنامه‌ها و معضلات زیستی این حوزه دانست و گفت: با تامین حق آبه تالاب امکان زیست جانوران در خطر انقراض نیز فراهم می‌شود.

رئیس‌جمهور هفته گذشته نیز در سفر به استان گلستان از تالاب میانکاله در محدوده مرزی این استان بازدید کرده و به جزیره آشوراده رفته بود.

پناهگاه حیات وحش میانکاله ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت از دو بخش خشکی و آبی تشکیل شده است و اولین تالاب ثبت شده در کنوانسیون رامسر است.

۲۵ درصد از سطح تالاب میانکاله در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی، پسروی دریای خزر و کاهش آورد رودخانه‌ها خشک شده است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۰۸۳۸۳۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین