پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر روز چهارشنبه، تحریم‌های جدیدی را علیه چند نهاد و یک فرد ایرانی اعمال کرد. محمد علی حسینی به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. همچنین شرکت «جستار صنعت دلیجان»، «شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، شرکت «سایه بان سپهر دلیجان» و شرکت «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.
شعار سال: وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه علیه چندین نهاد که به گفته آن‌ها تجهیزات برنامه هسته‌ای تهران را تامین کرده و مواد مربوط به پیشران موشک‌های بالستیک را برای سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه می‌کردند، تحریم‌هایی اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک عامل تدارکاتی مستقر در ایران و شبکه شرکت‌های او را که مواد مربوط به پیشران موشک‌های بالستیک را برای سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه می‌کردند، تحریم کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این اقدام نشان دهنده تعهد واشنگتن برای جلوگیری از توسعه موشک‌های بالستیک ایران است. آمریکا در هدف قرار دادن کسانی که از برنامه موشکی بالستیک ایران حمایت می‌کنند تردید نخواهد کرد.»

این وزارتخانه اعلام کرد که این تحریم‌ها در واکنش به حمله موشکی ایران به مقر موساد در اربیل عراق در ۱۳ مارس و حمله موشکی انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو عربستان در ۲۵ مارس انجام شد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا با اعلام نام فرد تحریم شده، ادعا شده است: «محمدعلی حسینی، عامل تدارکات ایران، در قالب شبکه‌ای از شرکت‌ها از جمله شرکت جستار صنعت دلیجان، شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر، شرکت سایه بان سپهر دلیجان و شرکت سینا کامپوزیت دلیجان که همگی در فهرست تحریم‌ها هستند، مواد مرتبط برای پیشران موشک بالستیک را در حمایت از برنامه موشکی ایران تهیه کرده است. حسینی شخصاً در جلسات سطوح عالی شرکت داشته و با مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سفر کرده و به عنوان مدیر شرکت سینا کامپوزیت دلیجان، با استفاده از اسناد حمل و نقل جعلی، ماشین‌های فرآوری لاستیک نیتریل بوتادین (NBR) را از چین تهیه کرده است.»

پیشتر رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دولت بایدن در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست به اصطلاح مبارزه با تروریسم در ازای تعهد عمومی تهران برای کاهش تنش در منطقه است. پس از آن نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مشترک از دولت آمریکا خواستند نزدیکترین متحد خود را رها نکرده و سپاه پاسداران را کماکان در این لیست نگه دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۰۹۹۰۷۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین