پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
جمالی گفت: در ابتدای بازگشایی مدارس ۵۰۰ دانش آموزان در شهر یاسوج بدون صندلی داشتیم که با همکاری نوسازی این مشکل حل شد، برای مهر ماه به همکاری ویژه ادارات نیاز داریم.
شعار سال: نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا در این نشست استاندار استان از وضعیت نامطلوب جذب اعتبارات توسط مدیران اظهار تاسف کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نقش معلم نقش بی بدیلی در جامعه است و بر کسی پوشیده نیست معلم رکن اصلی توسعه هر جامعه‌ای است.

وی ابا اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه قابل انکار نیست گفت: نقش آموزش پرورش در توسعه مسائل مختلف جامعه نقش پررنگی بوده و آن چیزی که هر جامعه را پایدار می‌کند نقش معلم است.

هاشمی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای تکریم مقام معلم، آموزش و پرورش را همراهی کنند که بتوانیم از مقام معلم به صورت شایسته تقدیر کنیم.

شهابی معاون سازمان برنامه ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جایگاه معلم بیش از این مادیات است برای تجلیل از این مقام باید شان معلم نیز حفظ شود.

شهابی عنوان کرد: اعتبارات هزینه‌ای آموزش پرورش ۱۰۰ درصد نیست ۲۳ دستگاه اجرایی داریم که تابع نظام بودجه‌ای استان هستند بقیه دستگاه‌ها بودجه ملی دارند، برای اجرای برنامه‌ای اول باید مصوبه‌ای تصویب شود که منع قانونی اجرا نداشته باشد.

وی بیان کرد: بودجه سال گذشته در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت بودجه سال‌جاری نیز تا ماه بعد اختصاص داده نمی‌شود، پیشنهاد من این است مبلغی ما اختصاص دهیم سایر دستگاه‌ها نیز کمک کنند.

مقدم شهردار یاسوج نیز گفت: جشن نشاط اجتماعی به مناسبت این هفته در یکی از پارک‌های شهر برگزار می‌شود از ۱۲ معلم در شهر یاسوج تجلیل و تبلیغات میدانی انجام خواهد شد که در خور شان باشد.

جمالی معاون آموزش متوسطه آموزش پرورش استان در این نشست گفت: در سطح استان تشکیل جلسه شد و تمهیدات لازم جهت بحث بازگشایی مهیا شد و در این رابطه ۱۳ تیم جهت ارزیابی شهرستان‌ها مشخص و در شهرستان‌ها مستقر شدند.

وی گفت: در بازدیدی که از شهرستان‌ها انجام شده است بالغ بر هزار آموزشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و شاهد استقبال بی نظیر فرهنگیان و دانش آموزان از بازگشایی مدارس بودیم که در این خصوص ۹۴ درصد مدارس روز اول بازگشایی و ۹۹ درصد همکاران در مدارس حضور داشتند.

جمالی بیان کرد: آموزش حضوری نیاز اساسی جامعه است و بالغ بر ۹۰ درصد اولیا و دانش آموزان از حضوری شدن مدارس راضی و این موضوع یک مطالبه عمومی بود چرا که اثرات سو تربیتی فضای مجازی بر دانش آموزان ایجاد شد.

وی گفت: واقعا برخی از دروس امکان تدریس به صورت مجازی را نداشت و خانواده‌ها و افکار عمومی مطالبه گری زیادی برای بازگشایی داشتند.

معاون اموزش متوسطه آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آموزش فضای مجازی در استان گفت: زیرساخت‌های آموزش مجازی در استان مهیا نبود، عدم مهارت فرهنگیان برای تدریس بر خط مشکلاتی را ایجاد کرده بودو ضرورت داشت بازگشایی مدارس باتوجه به مطالبه اولیاء و فرهنگیان لازم و ضروری بود.

جمالی گفت: در ابتدای بازگشایی مدارس ۵۰۰ دانش آموزان در شهر یاسوج بدون صندلی داشتیم که با همکاری نوسازی این مشکل حل شد، برای مهر ماه به همکاری ویژه ادارات نیاز داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: گرامی داشت روز معلم باید در دانشگاه‌ها و مدارس جدی گرفته شود، معلم یک عنوان بزرگی است و این روز بود باید با شکوه برگزار شود.

احمد زاده با اشاره به اینکه اموزش پرورش جایگاه بزرگی دارد و باید تعلیم و تربیت حمایت شود گفت: مشکلات اموزش پرورش در کشور و در استان‌هایی مثل ما زیاد است خیرین نیز به کمک اموزش پرورش آمدند و همراهی کردند.

احمد زاده با تاکید بر اینکه مشکلات اموزش پرورش در استان زیاد و نیاز است سازمان برنامه بودجه استان همراهی کند گفت: اعتبارات استانی بسیار محدود و نیاز است با پیگیری از کشور مبلغی را جهت رفع مشکلات آموزشی استان جذب کنیم.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری خیلی از مشکلات دیده نشد ۲۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد، ۵۰ میلیارد تومان تصمیم گرفتیم به اموزش پرورش استان کمک کنیم تا کنون بالغ بر هزار میلیارد به دولت پیشنهاد داده شده و هنوز محقق نشده است

وی گفت: در صورت محقق شدن این مبلغ ۵۰ میلیارد نیز به اموزش پرورش اختصاص داده می‌شود در جریان مشکلات مدارس هستیم برخی مدارس صندلی کم دارند یا سرویس مناسب ندارند با بنیاد مستضعفان دیداری داشتیم قرار است وارد استان شوند و کمک‌هایی داشته باشند.

مدیرکل آموزش پرورش استان از وجود ۵۹۸ مدرسه و ۲۸۰۵ کلاس درس در شهرستان بویر احمد خبر داد و گفت:سالانه ۲۵۰۰ دانش آموزان وارد محدوده آموزشی شهرستان می‌شود که نیاز است ۶۲ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید وارد مدار شود.

عزت خواه گفت: ۶ مدرسه در حال ساخت، ۳۰ کانکس، ۳۲ مدرسه اجاره‌ای و ۲۹ واحد تخریبی داریم که از نظر ما با یک بمب ساعتی مواجهه هستیم که نیاز است این مشکلات هرچه سریعتر برای مهر ماه برطرف شود.

حسینی مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز گفت: سرانه آموزشی استان ۸.۲ درصد به ازای هر نفر است که این سرانه در جذب اعتبارات تاثیرات زیادی داشته است که این مقدار اصلا درست نیست و باعث شده است در شاخص اعتبارات ضرر کنیم، به دنبال به دست آوردن سرانه آموزشی واقعی در استان هستیم.

وی گفت: از نظر برخورداری فضا‌های آموزشی جزو دومین استان کشور هستیم اگر این عدد تغییر کند اعتبارات خوبی جذب خواهد شد.

حسینی بیان کرد: تا پایان اردیبهشت سرانه واقعی باید اعلام شود تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی گفت: تکمیل فضا‌های آموزشی سی سخت جزو اولویت‌های دولت است ۳۶ مدرسه کانکسی داریم که مرداد ماه پایان این مدارس کانکسی را اعلام می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد پروژه‌های بالای ۴۰ یا ۵۰ سال دارد گفت: مدارس نا امنی همچنین مدارس با تجهیزات فرسوده زیادی در استان داریم که نیاز است مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

وی از خرید ۶ میلیارد خرید تجهیزات هنرستانی ۴۵ چادر عشایری، ۳ میلیارد و ۷۰۰ نمایشگر خریداری شده برای مدارس استان خبر داد.

حسینی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد پروژه ورزشی تکمیل نشده در استان داریم که نیاز است برای تکمیل پروژه‌ها همراهی صورت بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به صحبت‌های مدیران در خصوص اعتباراتی که هنوز جذب نشده است گفت: آدم متاسف و متاثر می‌شود برای اعتبارات اینقدر تلاش می‌کنیم بعد مدیر نمی‌تواند پولش را جذب کند مدیران شبانه روز پای کار باشند در جلسات بعد به من گزارش داده شود چقدر پول جذب شده است ما این مبالغ را در مدارس نیاز داریم یک مدرسه من رفتم واقعا آدم تاسف می‌خورد اصلا شبیه مدرسه نبود به کار تکانی بدهد این خیلی فاجعه است.

احمد زاده ابراز داشت: این فاجعه است که اعتبارات در استان جذب نشود این همه شرایط سخت و محرومیت در استان داریم بعد ۳۵ میلیارد تومان پول برای کوتاهی آقایان برگشت می‌خورد این چه وضعی است از سازمان نظارتی می‌خواهم به این موارد ورود کند.

شهابی همچنین گفت: برای جذب اعتبارات نگران هستم برای جذب اعتبارات مدیران باید شبانه روز پای کار باشند مدیران باید سه شیفت کار کنند اگر عددی جذب نشود یک امتیاز منفی است این همه برای اعتبارات تلاش می‌شود، اما عدم جذب آن بسیار نگران کننده است.

وی گفت: ۴۱ میلیارد تومان اسناد باید جذب شود در بحث پروژه‌های استانی صد درصد تحصیلات در حساب دستگاه است اگر دستگاهی مشکل جذب دارد بگوید که سریع تخصیص آن را جا به جا کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۰۱۰۵۳، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین