پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
ایجاد اختلاف‌های ساختگی بین شهروندان دو کشور ایران و افغانستان و دامن زدن به آن‌ها توسط سرویس‌های بیگانه، چالش غیر قابل انکار روز‌های اخیر است. ورود به چند حوزه فرهنگی، اجتماعی در کنار حوزه‌های سیاسی و دیپلماتیک و امنیتی، راهکار برون رفت از این مسئله خواهد بود. در هفته اخیر شاهد آن هستیم که دست به دست کردن آلبوم فردای روشن گروه سرود میثاق (جوانان افغانی) بدلیل صدای دلنشین شان مورد توجه شهروندان ایرانی و افغانی قرار گرفته است. آلبومی که در مهرماه ۱۴۰۰ تهیه شده بود، امروز مورد توجه خاص قرار گرفته است.
شعار سال: گروه سرود میثاق (گروه خواننده سرود فردای روشن)، از ابتدای سال ۹۶ با سرودی درباره امام حسین (ع) کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. تعداد اعضای این گروه در ابتدای تأسیس ۲۵ نفر بود و مدتی بعد به خاطر فشردگی فعالیت‌ها و اجرا‌ها تعداد اعضای آن به ۴۲ نفر رسید.

آلبوم سرود «فردای روشن» شامل ۱۰ سرود با نام‌های آن سفر کرده، فردای روشن، فاطمیون حرم، من انقلابی ام، مِهر خدا، ام ابیها، پنجره، راز یمن، شوق امید و یالثارات الحسین است. هشت قطعه از این آلبوم سروده قاسم صرافان و قطعه‌های یالثارات الحسین و فاطمیون حرم به ترتیب سروده محمد کیانی و جواد گنجعلی است. آهنگ سازی این آلبوم نیز توسط احسان جوادی و مسعود بقایی انجام گرفته است.

لازم به توضیح است که این آلبوم توسط دفتر موسیقی حوزه هنری استان سمنان و با مشارکت دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان در مهرماه ۱۴۰۰ وارد بازار موسیقی شده بود و با توجه به چالش‌های اخیر پیش آمده و دامن زده شده توسط نیرو‌های بیگانه و متمایل به ایجاد اختلاف بین دو کشور هم کیش و همسایه ایران و افغانستان، مورد توجه جدی قرار گرفته است.
تعداد بازدید : 97

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
قشنگ بود خیلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین