پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
بعد از سه سال بسته بودن فهرست دارویی کشور، این فهرست باز شده و در نتیجه با باز شدن فهرست دارویی کشور، به شرکت‌ها اجازه داده شد که تحقیق و توسعه را ادامه داده و دارو‌های جدید را وارد فهرست دارویی کنند. سازمان غذا و دارو نیز فهرست ۲۱ قلم داروی مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج که به تازگی وارد فهرست رسمی دارویی شده را منتشر کرد.
شعار سال: بهرام دارایی در نشست خبری ویدیو کنفرانس افزود: وقتی شعار می‌دهم که نیازمند تولید دارو با اثربخشی بالا هستیم، باید شرکت‌های دانش بنیان را گسترش بدهیم و در نتیجه باید راه باز شود.

وی بیان کرد: این مسیر در سه سال گذشته به شکل نامناسبی بسته شده بود و با بسته بودن فهرست دارویی کشور، ادامه این راه امکان پذیر نبود. در نتیجه با باز شدن فهرست دارویی کشور، می‌توان دارو‌های جدید را وارد فهرست دارویی کشور کرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از وظایف ما، حمایت از صنعت داروسازی است و همزمان باید از بیماران حمایت کنیم. در این میان، حد واسطی با عنوان بیمه‌ها هستند که باید پوشش لازم را برای دارو انجام بدهند.

چرا قیمت دارو‌های بدون نسخه بالا رفت؟

دارایی همچنین اظهار کرد: ارز ترجیحی برای دارو‌های بدون نسخه در دولت قبل برداشته شد و قیمت گذاری آن به سندیکا سپرده شد و شاهد افزایش قیمت برخی از این دارو‌ها بودیم. این اتفاق باعث شد که مردم ببینند قیمت دارو‌های بدون نسخه بالا رفته است.

وی افزود: تصمیم ما این بود که ۴۲ داروی بدون نسخه و پر مصرف را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم تا مردم با پوشش بیمه‌ای بتوانند این دارو‌ها را دریافت کنند.

تاکنون ۱۰۰ داروخانه مجوز فروش اینترنتی دارو گرفته‌اند

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌ها تنها محلی هستند که می‌توانند صفحه فروش اینترنتی دارو و شیر خشک و برخی موارد را داشته باشند و این موارد را برای فروش ارائه بدهند؛ بنابراین تنها مسیر فروش دارو از طریق اینترنت، داروخانه‌ها هستند و ۱۰۰ داروخانه در این زمینه تاکنون مجوز گرفته‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پزشک درباره فهرست این داروخانه‌ها اظهار کرد: فهرست داروخانه‌هایی که در فضای مجازی فعال هستند از طریق سایت سازمان غذا و دارو در دسترس است.

آیا ایران برای صادرات دارو به روسیه اقدام می‌کند؟

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برای دو کشور ایران و روسیه مهم است که از توانایی هم با خبر باشند. سفر‌ها و مذاکرات به همین جهت انجام می‌شود. قبلا هم تبادلاتی با کشور روسیه در زمینه دارو و واکسن داشتیم. در این سفر اخیر هم نیاز‌ها و توانمندی‌های دو طرف مشخص شد. ضریب همکاری دو کشور در زمینه دارو بالاست. در آینده نزدیک نمایشگاه دارویی خواهیم داشت که از طرف داروسازان ایرانی در روسیه برگزار می‌شود.

وی افزود: کشور ما توانایی خوبی برای صادرات دارو به روسیه دارد و با توجه به این‌که روسیه تحت تحریم‌هایی در زمینه مواد اولیه و دارو قرار گرفته و با عنایت به زیرساخت‌هایی که در کشورمان وجود دارد، می‌توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم

دارایی درباره افزایش قیمت دارو‌ها گفت: قیمت ۲۵۰ قلم دارو سال گذشته اصلاح شد، اما بیمه‌ها به موقع پوشش بیمه‌ای را انجام ندادند. در حال حاضر پوشش بیمه‌ای ۲۰۰ قلم دارو توسط تامین اجتماعی و ۱۰۰ قلم توسط سازمان بیمه سلامت انجام شده و در نهایت پوشش بیمه‌ای این ۲۵۰ قلم دارو انجام می‌شود. امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم و هر دارویی که افزایش قیمت داشته مربوط به سال گذشته است.
 
باز شدن فهرست دارویی کشور پس از سه سال + اسامی اولین ۲۱ قلم داروی اضافه شده به لیست
 
 
بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، طی ۶ ماهه اخیر فهرست دارویی کشور پس از سه سال باز شد و ۲۱ قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج را وارد فهرست دارویی شد.

 
باز شدن فهرست دارویی کشور پس از سه سال + اسامی اولین ۲۱ قلم داروی اضافه شده به لیست

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در یک نشست خبری گفت: ۲۱ قلم دارو بیماران خاص و صعب العلاج وارد فهرست دارویی کشور شد و به شرکت‌های دانش بنیان اجاره می‌دهیم تحقیق و توسعه را ادامه و دارو‌های جدید با فناوری‌های جدید وارد کشور کنند.

وی اظهار داشت: پس از سه سال بسته بودن فهرست دارویی کشور، ۲۱ قلم دارو بیماران خاص و صعب‌العلاج وارد فهرست دارویی شد و خوبی این کار آن است وقتی شعار می‌دهیم نیازمند تولید دارو‌های روز دنیا با اثربخشی بالا هستیم نیاز به جذب جوانان نخبه داریم و باید راه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان باز کنیم.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران پزشک، تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۳۷۲، www.iranmd.com / خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۳۸۹۱۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین