پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
بیل گیتس، میلیاردر مشهور در مصاحبه با فاینشنال تایمز گفته است که نمی‌خواهد مدام "تلخ و بدبین" به نظر برسد، اما خطر ظهور یک ویروس "حتی مسری و مرگبارتر" وجود دارد.
شعار سال: بیل گیتس، میلیاردر مشهور در مصاحبه با فاینشنال تایمز هشدار داده است که ممکن است بشر هنوز بدترین وضعیت همه‌گیری یک بیماری را تجربه نکرده باشد و نوع مرگبارتری ظاهر شود. گیتس گفت که نمی‌خواهد مدام "تلخ و بدبین" به نظر برسد، اما خطر ظهور یک ویروس "حتی مسری و مرگبارتر" وجود دارد. او همچنین پیش‌بینی کرد که خطر انتشار یک نوع ویروس مرگبار "بیش از پنج درصد" است. بنیانگذار مایکروسافت به فایننشال تایمز گفت: «ما هنوز در معرض خطر ابتلا به نوعی ویروس همه گیر هستیم که نوع دیگری را ایجاد کند که حتی مسری‌تر و کشنده‌تر است».
 
تعداد بازدید : 10

در مورد زمان ظهور یک بیماری همه گیر جدید باید گفت که ممکن است از ویروسی که قبلاً می شناسیم ظاهر شود. این می تواند نوعی آنفولانزا، نوع دیگری از ویروس کرونا باشد. اما ممکن است چیز دیگری نیز باشد. این می تواند یک ویروس ساخت بشر باشد، یک بیوتروریست که آن را توسعه داده و عمداً آن را منتشر کرده است. این یک سناریوی بسیار ترسناک است زیرا ممکن است همزمان سعی کنند آن را به مکان های مختلف پخش کنند. یا می تواند چیزی باشد که از دنیای طبیعی بیرون می آید. جمعیت انسان در حال افزایش است و ما در حال هجوم به اکوسیستم های جدید هستیم. به همین دلیل است که من محاسبه کردم که احتمال 50 درصد وجود دارد که در 20 سال آینده یک بیماری همه گیر طبیعی اتفاق بیفتد که نتیجه تغییرات آب و هوایی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۷۵۹۲، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین