پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
این روزها که خبرهایی مبنی بر دپو ماکارونی توسط برخی از تولیدکنندگان به گوش می‌رسد، تجلیل حسن روحانی و معاونانش از سلطان ماکارانی در ایران یعنی "زر ماکاران" با مدیریت "مرتضی سلطانی" بیش از پیش مورد سوال افکار عمومی قرار گرفته است.
شعار سال: این روز‌ها که خبر‌هایی مبنی بر دپو ماکارونی توسط برخی از تولیدکنندگان به گوش می‌رسد، تجلیل و حمایت حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشور و چندین نفر از مقامات برجسته دولت سابق از سلطان ماکارانی در ایران یعنی "زر ماکاران" با مدیریت "مرتضی سلطانی" مشاور نعمت زاده وزیر سابق وزارت صمت در طول هشت سال گذشته همیشه بیش از پیش مورد سوال افکار عمومی قرار گرفته است.

در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ و در آستانه انتخابات سال ۹۶، تقدیر‌ها از "مرتضی سلطانی" توسط حسن روحانی و ۱۳ وزیر و معاونش در قالب تجلیل از تولیدکننده نمونه به اوج خود می‌رسد، اما مشخص می‌شود که این سلسله تجلیل رنگ و بوی انتخاباتی دارد و وی جزو اسپانسر‌های انتخاباتی روحانی بوده است.

سال ۹۵ حسن روحانی برای دومین بار در طول چهارماه گذشته اش به استان البرز سفر می‌کند تا از دو کارخانه که از بزرگترین سرمایه گذاران انتخاباتی دولت تدبیر وامید محسوب می‌شد، بازدید کند و در این میان شرکت زرماکاران وابسته به جناج اعتدال نیز جزو برنامه‌های اصلی وی محسوب می‌شد و دقیقا در همان روز سفر رئیس جمهور سابق، در جشنواره‌ای تحت عنوان "نام و نشان ایرانی" که با حضور نعمت زاده وزیر اسبق صمت و برخی مسئولان دولت سابق برگزار می‌شود؛ زرماکارون به عنوان برند برتر ملی معرفی می‌شود و در مراسم دیگری لوح و تندیس امین الضرب به مرتضی سلطانی به عنوان کارآفرین برتر و رئیس مجموعه زر با حضور معاونین دولت سابق همچون اسحاق جهانگیری اعطا می‌گردو و حتی نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر؛ مرتضی سلطانی، رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر را به عنوان مشاور صادراتی خود معرفی می‌کند.

در جشنواره‌های مختلف در طول دولت تدبیر و امید؛ شاهد تجلیل از شرکت زرماکاران با عنوان تولیدکننده نمونه بودیم، اما این در حالی است که فعالیت‌ها و حمایت‌های مرتضی سلطانی مدیر اصلی زرماکارون از حسن روحانی نشان می‌دهد که همه این اقدامات فقط رنگ و بوی سیاسی دارد و سلطان ماکارانی در ایران، اسپانسر انتخاباتی حسن روحانی بوده است.

مرتضی سلطانی در آذرماه ۱۳۹۵ از محمدرضا نعمت زاده حکم مشاوری دریافت می‌کند و معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در بازدید از گروه صنعتی و پژوهشی زر، پروژه پالایشگاه غلات زر را به عنوان نمونه‌ای نادر و ارزشمند در صنعت ایران توصیف می کند که با برترین صنایع جهان برابری می‌کند و در مراسمات مختلف زر ماکارون به عنوان حامی حقوق مصرف کننده و همچنین صادر کننده نمونه انتخاب می‌شود و در همایش روزملی صادرات با حضور جهانگیری، نعمت زاده، محمد جواد ظریف و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور، اولین مدال افتخار صادرات کشور در حوزه صنعت به مرتضی سلطانی اعطا می‌شود.

به این فهرست باید عناوینی، چون اعطای تندیس هوش تجاری، اهدای جایزه ملی تجربیات موفق، همکار تجاری برتر، تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده، تندیس و شمایل مدیرنمونه جوان، تندیس روز جهانی حلال، منتخب انجمن دارندگان نشان استاندارد و... را نیز اضافه کرد.

سوال اینجاست که این همه تقدیر و ارادت به یک واحد تولید که کاملا هم خصوصی اداره می‌شود در طول کمتر از دو سال (۹۴-۹۵) آن هم در سال‌های پایانی ۴ سال اول دولت تدبیر و امید برای چیست؟ و چرا امروز که نیاز حضور جدی این شرکت در بازار احساس می‌شود، این شرکت شانه خالی کرده است؟

در طول کمتر از دو سال ۸ تن از معاونین و مقامات دولت و ۵ وزیر و رئیس جمهور از یک نفر تقدیر کرده اند که تقریباً در کشور بی نظیر است و دولت در آن روز‌ها به دنبال فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی در اردیبهشت سال ۹۶ بود و این همه حمایت و پشتیبانی از یک واحد تولیدی خصوصی جز با انگیزه انتخاباتی دلیل دیگری نداشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۸۳۶۴۴۸، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین