پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری همایش جامع کووید که امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در این سازمان برگزار شد با بیان اینکه در روز‌های پایانی کرونا به سر می‌بریم، گفت بسیاری از اشتباهات فاحش قابل پیشگیری بود، من شخصا اقدام حقوقی انجام داده و منتظر اقدامات قضایی بعدی هستم. باید متذکر شد که اقدامات حقوقی در این خصوص نباید به ستاد ملی خلاصه شود و مواردی همانند مسئولان طرح ترافیک و شورای شهر و شهرداری‌ها، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مواردی همانند که لیست آن‌ها در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با ذکر اتهام آن‌ها همراه با سند و مدرک موجود است را هم باید شامل شود. هشدار دو ساله می‌دادیم، اما نمی‌شنیدید، بلرزید که به زودی با استمداد طلبی از قانون، رویتان آوار خواهیم شد.
شعار سال: محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری همایش جامع کووید که امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در این سازمان برگزار شد با بیان اینکه در روز‌های پایانی کرونا به سر می‌بریم، گفت: علی‌رغم همه مشکلات در حوزه‌های پیشگیری، درمان و واکسیناسیون، موفقیت بزرگی را کسب کردیم. اما این باعث نمی‌شود از خطا‌های خود چشم بپوشیم.

رئیس زاده افزود: به صورت کلی در زمینه واکسیناسیون موفقیت داشتیم، اما در زمینه واکسیناسیون دوز سوم وضعیت مناسبی نداریم.

وی بیان کرد: در این ۲۶ ماه روز‌های سختی را داشتیم و بسیاری از عزیزان را از دست دادیم و کادر درمان تحت فشار بودند، لازم است از این روز‌های سخت تجربه خوبی را به دست‌آوریم، اما لازم است درس‌های این روز‌ها را مرور کنیم، ضعف‌ها را پوشش و نکات مثبت را تقویت کنیم و تحقیقات خود را گسترده کرده و آن را برای تقویت زیرساخت‌های کشور به کار گیریم و مردم را در این زمینه واکسینه کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه هنوز کرونا تمام نشده و هنوز نیاز به فداکاری کادر سلامت کشور است، گفت: اجازه دهند کرونا تمام شود بعد به کادر درمان بتازند، هنوز به کادر درمان نیاز داریم و باید کمتر به آن‌ها ظلم شود.

رئیس‌زاده یادآور شد: ۴۸ روز از سال ۱۴۰۰ گذشته و هنوز تعرفه‌های جدید ابلاغ نشده است. از سوی دیگر ۱۳ روز است که این تعرفه‌ها مصوب شده است. این ظلم است که نرخ تعرفه‌ها هم از سال قبل و هم از تصمیم شورای عالی بیمه کمتر است.

سیاست‌گذاری‌های غلط بدتر از کرونا بود

سید مؤید علویان، رییس نظام پزشکی تهران بزرگ نیز در این نشست با انتقاد از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های غلط گفت: این امر بد‌تر از کرونا بود. اشتباهات فاحشی داشتیم، عدم قرنطینه و دیر به فکر تهیه واکسن افتادن از جمله این مسائل بود.

وی ادامه داد: اکنون به سمت مرحله پساکرونا حرکت می‌کنیم و ضرورت واکسیناسیون و آموزش و مراقبت بیشتر در جامعه وجود دارد.

او تاکید کرد: بیماری کرونا در جهان نقطه‌ضعف‌ها را نشان داد لذا حاکمیت‌ها باید با پوشش ضعف‌ها به فکر سلامت مردم باشند.

وی تصریح کرد: امنیت و سلامت دو رکن اصلی جامعه است. کرونا حوزه سلامت را در جهان غافلگیر کرد و آسیب‌های زیادی را برای جوامع بشری ایجاد کرد. البته باید دانست که فقط کرونا نیست که جوامع را تهدید می‌کند بلکه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز هستند که جوامع را تهدید می‌کند لذا باید دانست که به صورت فعالانه به این حوزه بپردازیم و از بروز بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

وی در ادمه تاکید کرد: بسیاری از مسائل در حوزه کرونا قابل پیشگیری بود، اما ورود دیرهنگام سیاست‌گذاران به مباحث کرونا از جمله واکسیناسیون و گفته‌هایی مبنی بر عدم تبدیل ایرانیان به موارد ازمایشگاهی برای واکسن‌های جهانی تبعات حقوقی داشت و قابل پیگیری بود که باید در مجامع قضایی به آن رسیدگی شود.

علویان همچنین در پاسخ به خبرنگار یک رسانه درباره اقدام حقوقی در رابطه با سیاست‌گذاری‌های غلط در دوران کرونا گفت: بسیاری از اشتباهات فاحش قابل پیشگیری بود، من شخصا اقدام حقوقی انجام داده و منتظر اقدامات قضایی بعدی هستم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۲۷۱۳۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین