پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
سریع‌القلم نوشت: برای آنکه ‎چین ثروتمند شود و استقلال سیاسی خود را حفظ کند، نیاز به نیم قرن صلح با جهان داشت. حکمرانانی که این اصول را نمی‌دانند یا تغافل می‌کنند؛ از یک بحران به بحرانی دیگر، سیرِ مُعلق می‌کنند.
شعار سال: با تولید ناخالص داخلی ۴۱۴ میلیارد دلار (۱٫۵۲ تریلیون AED) در سال ۲۰۱۸، اقتصاد امارات متحده عربی دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه (پس از عربستان سعودی) است.

امارات متحده عربی موفق به متنوع ساختن اقتصاد خود به ویزه در دبی شده‌است، اما همچنان به شدت متکی بر درآمد‌های حاصل از نفت و گاز طبیعی است، که همچنان در اقتصاد آن، نقش اصلی را ایفا می‌کند به خصوص در ابوظبی. بیش از ۸۵٪ اقتصاد امارات در سال ۲۰۰۹ بر اساس صادرات نفت ایجاد شده‌است در حالی که ابوظبی و دیگر امارات در رویکرد خود نسبت به متنوع سازی تقریباً محافظه کار باقی مانده‌اند، دبی که ذخیره‌های نفتی نسبتاً کمتری دارد، در سیاست متنوع سازی شجاع‌تر بوده. در سال ۲۰۱۱، صادرات نفت ۷۷ درصد از بودجه دولت امارات را به خود اختصاص داده بود.

 محمود سریع‌القلم با اشاره به آمار موجود در خصوص تولید ناخالص داخلی ‎امارات نوشت:

یکی از مقامات اماراتی گفت «ما میخواهیم طی ١٠ سال آینده، تولید ناخالص داخلی ‎امارات را از ۴٠٠ میلیارد دلار فعلی به ٨٠٠ میلیارد دلار برسانیم و این نیاز به روابطِ صلح آمیز و تعادلی با ایران، ترکیه و حتی سوریه دارد».

این سخن سیاسی برگرفته از ‏محاسباتِ اقتصادی به موازات همان نظراتی است که شیائوپینگ در دهۀ ١٩٨٠ مطرح کرد: برای آنکه ‎چین ثروتمند شود و استقلال سیاسی خود را حفظ کند، نیاز به نیم قرن صلح با جهان داشت. حکمرانانی که این اصول را نمی‌دانند یا تغافل می‌کنند؛ از یک بحران به بحرانی دیگر، سیرِ مُعلق می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اصلاحات نیوز، تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:، eslahatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین