پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
رئیس جمهوری عراق و هیئت نمایندگی سازمان ملل در این کشور بر محکومیت حمله پهپادی اخیر به مرکز اقلیم کردستان تاکید کردند.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (پنج شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به حمله شامگاه چهارشنبه به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان ه وسیله هواپیمای بدون سرنشین، واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری عراق در پیام توییتری خود در این باره نوشت: حمله به شهر اربیل، یک اقدام جنایتکارانه محکوم و مذموم است که تلاش‌های ملی برای حفاظت از امنیت کشور و ایمنی شهروندان را هدف قرار می‌دهد.

صالح در ادامه افزود: باید قاطعانه در برابر تلاش‌های انداختن کشور در هرج و مرج و تضعیف امنیت و ثبات ایستاد و لازم است صفوف ملی را متحد ساخت و مرجع دولت و دستگاه‌های امنیتی آن را علیه قانون شکنان تثبیت کرد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) نیز به نوبه خود در یک پیام توییتری در محکومیت حمله پهپادی به اربیل، آورده است: یک هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده جاده اربیل – پیرمام را هدف قرار داد و به بروز جراحت و خسارت در میان غیر نظامیان منجر شد؛ یک اقدام نسنجیده دیگر.

در ادامه پیام یونامی همچنین آمده است: همان گونه که پشتر گفتیم، عراق به حاکمان مسلحی که خود را به عنوان رهبر تثبیت کنند، نیازی ندارد؛ تایید اظهار حاکمیت دولت یک مسئله ضروری است؛ اگر جنایتکاران شناخته شده باشند، باید آن‌ها را شناسایی و بازخواست کرد.

این در حالی است که پیشتر دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان در بیانیه ای، اعلام کرده بود که در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارشنبه به وقت محلی (۲۳ به وقت تهران)، جاده اربیل – پیرمام در شمال مرکز اقلیم، مورد اصابت یک پهپاد انتحاری قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، سه غیر نظامی زخمی شده و چند خودرو نیز آسیب دیدند.

در همین حال، «سامان برزنجی»، وزیر بهداشت اقلیم کردستان نیز در بیانیه کوتاهی تاکید کرد که هیچ یک از سه زخمی حمله پهپادی اربیل دچار جراحت شدید نشدند و اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۸۷۳۹۰، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین