پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
نشست خبری مشترک وزرای امورخارجه ایران و پاکستان آغاز شد.
شعار سال: نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان آغاز شد.

در ابتدای این نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان گفت: خیلی خوشحالم که امروز میزبان وزیر امور خارجه پاکستان هستم، روابط عمیق و ریشه دار ایران و پاکستان دو کشور بزرگ در دنیای اسلام در تمام طول این سال‌ها امید بخش بوده، ما در دولت جدید مناسبات را بر مبنای توسعه همکاری‌ها را رقم زدیم، سمت جدید وزیر خارجه پاکستان را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: من امروز یک هدیه فوق العاده برای جناب وزیر خارجه پاکستان دارم، یک آلبوم عکس از سفر خانم شهید بی نظیر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) دارم، این آلبوم را در اولین فرصت به ایشان در جمع شما هدیه می‌دهم.

گفتنی است که «بلاول بوتو زرداری» فرزند بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان است که بر اثر یک حمله تروریستی جان باخت.

امروز در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری‌ها و بازارچه‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری‌های استانی با اتخاذ رویکرد‌ها و مواضع سیاسی مشترک بین تهران و اسلام‌آباد گفتگو کردیم.

در خصوص همکاری‌های فرهنگی گردشگری در عرصه بین‌المللی و همچنین در مورد گفتگو‌های اقتصادی و تجاری گفتگو کردیم و موضوعی که از دیرباز میان دو کشور قرار دارد بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان است و همچنین افزایش میزان صادرات به کشور پاکستان است. علیرغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا در مسیر بین الملل مکانیسم‌هایی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری‌ها را به بهترین نحو ادامه دهیم.

ما موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان و فلسطین را مورد بحث قرار دادیم و مخالف جنگ در اوکراین هستیم و می‌خواهیم بین ایران و بین روسیه و اوکراین تلاش کنیم تا این بحران حل شود و امیدواریم ریشه‌های بحران در افغانستان با تشکیل دولت فراگیر حل شود و امیدواریم افغانستان هرچه زودتر در مسیر و صلح و آرامش قرار بگیرد.

در موضوع یمن جمهوری اسلامی ایران از ادامه آتش‌بس در یمن حمایت کرد و ما خواستار رفع کامل محاصره ایرانی در یمن هستیم و از گفتگو‌های یمنی تشویق می‌کنیم.

ما نسبت به تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر تاریخی فلسطین تاکید داریم و امیدواریم نسبت به اقدامات تهدیدآمیز و خصمانه که رژیم صهیونیستی نسبت به جهان اسلام اتخاذ می‌کند وحدت داشته باشیم.

در مورد تصویب قطعنامه آژانس و روند مذاکرات صحبت کردیم ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده است و ما معتقدیم این مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به توافق است ما در گذشته راه‌های متعددی را با حضور آقای باقری و مرا رفته ایم و با تبادل پیام‌هایی که در این مدت بین ایران و فرانسه و آمریکا انجام شد اثبات کردیم که اهل کوفت گو و منطق و رسیدن به توافقی خوب و پایدار هستیم.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان، به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر دیروز وارد تهران شد و مورد استقبال سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه قرار گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۱۴۲۸، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین