پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
یک پایگاه غربی با تاکید بر نگرانی‌ها درباره مواضع انتخاباتی دونالد ترامپ از قبیل استفاده از شکنجه و ممنوعیت ورود مسلمانان، از احتمال تقابل مقامات حقوق بشری سازمان ملل با دولت آینده آمریکا خبر داده است.

شعار سال: در ادامه واکنش‌ها به مواضع جنجالی دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، خبرها حاکی است که مقامات حقوق بشری سازمان ملل نگران اجرایی شدن این مواضع هستند.

رئیس‌جمهور آینده آمریکا که قرار است اول بهمن ماه رسما پس از مراسم تحلیف کارش را آغاز کند، در مبارزات انتخاباتی ضد مسلمانان، مهاجران و مقابله با تروریسم مواضع جنجالی طرح کرده بود.

او چندین بار با ادعای لزوم مقابله با تروریسم، تاکید کرده بود که ورود مسلمانان به آمریکا را ممنوع خواهد کرد.

او همچنین طی اظهاراتی، از استفاده از روش شکنجه و به ویژه روش غرق مصنوعی برای دریافت اطلاعات از مظنونان حمایت کرده بود.

دونالد ترامپ همچنین مواضع تندی علیه مهاجران در آمریکا اتخاذ کرده و تاکید کرده بود که مهاجران البته «غیرقانونی» را از این کشور اخراج خواهد کرد.

گروه‌های مختلف حقوق بشری با توجه به حضور چند میلیونی مهاجران در آمریکا، اجرای این وعده ترامپ را مساوی «اخراج گسترده» مهاجران دانسته و درباره آن هشدار داده‌اند.

حالا در ادامه روند واکنش‌ها به ریاست جمهوری ترامپ، یک پایگاه آمریکایی خبر داده که مقامات حقوق بشری سازمان ملل خود را برای تقابل با رئیس‌جمهور آینده آمریکا آماده می‌کنند.

فارین پالیسی نوشت: «مقامات سازمان ملل در نیویورک و ژنو، در حال بررسی استراتژیشان جهت مقابله با کسی هستند که با اهریمن سازی از مسلمانان و حمله به مهاجران مکزیکی و سوری به عنوان مجرمان و تروریست‌های محتمل، خود را به کاخ سفید رسانده است.»

مقامات سازمان ملل نگران هستند که ریاست جمهوری ترامپ ممکن است سبب عقبگرد از اصول بین‌المللی حقوق بشری در جهان شود.

بر همین اساس، «زید رعد الحسین» کمسیر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در هفته‌های اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کارکنانش اطلاع داده که آنها باید در خط مقدم تلاش بین‌المللی برای مقابله با هرگونه نقض حقوق بشر باشند.

یک مقام سازمان ملل به فارین پالیسی گفت: «ما درصدد حرف زدن هستیم. این موضوع سختی خواهد بود اما اگر ترامپ هر یک از آن تعهدات و وعده‌های هولناک انتخاباتی را به اجرا درآورد، ما آن را محکوم خواهیم کرد.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950903000221: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین