پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
منابع آگاه در گفتگو با العربی الجدید خبر دادند که پرونده مهمی که قرار است در سفر لاوروف به ایران مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، افزایش همکاری‌های ایرانی و روسی در مواجهه با تحریم‌های آمریکا است.
شعار سال: قرار است سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از یک سو و آمریکا و تروئیکایی اروپایی از سوی دیگر، به تهران سفر کند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌هایی بین‌المللی در وین، با انتشار توییتی در اکانت خود نوشت: «لاوروف امروز به ایران سفر می‌کند. " وی جزئیاتی بیشتری در این باره ارائه نکرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که وزیر خارجه روسیه در پایان هفته جاری، با هدف تقویت همکاری‌ها در حوزه قفقاز و منطقه اوراسیا، به ایران سفر خواهد کرد.

در همین راستا، منابع آگاه ایرانی در گفتگو با «العربی الجدید» اعلام کردند که وزیر خارجه روسیه در این سفر با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و همین‌طور دیگر مقامات تهران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود همچنین عنوان کردند که لاوروف در گفتگو‌های خود در تهران، مسائلی، چون روابط دوجانبه و همکاری مشترک در پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن‌ها تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و اوضاع سوریه را مدنظر دارد.

این منابع آگاه همچنین افزودند که پرونده مهم دیگری که قرار است در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، افزایش همکاری‌های ایرانی و روسی در مواجهه با تحریم‌های آمریکا است. به گفته این منابع آگاه "در ماه‌های اخیر، سفر‌های مقام‌های روسیه به صورت پنهانی و عیان برای استفاده از تجربیات ایران در حوزه مقابله با تحریم‌ها افزایش پیدا کرده است. "

همچنین این منابع آگاه افزودند که "سفر‌های مقام‌های ایرانی به روسیه نیز در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و همکاری‌ها در این مدت زمان در حوزه مقابله با تحریم‌های آمریکایی و غربی افزایش پیدا کرده است. "

این نخستین سفر لاوروف به ایران از زمان آغاز به کار دولت جدید در ایران است.

العربی الجدید همچنین در این باره نوشت که موضوع دیگری که سفر لاوروف به ایران را متمایز می‌کند، این است که این سفر در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی متفاوتی در ادامه جنگ روسیه در اوکراین، توقف مذاکرات احیای برجام، تنش‌های جدید میان تهران، غرب و همچنین افزایش تهدیدات میان اسرائیل و ایران و تلاش‌های تل آویو برای تشکیل ائتلاف نظامی در منطقه به رهبری آمریکا و برای مقابله با ایران، قرار است انجام شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۴۶۷، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین