پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
لحظاتی پس از گزارش منابع عراقی درباره سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر عراق به تهران، شبکه «المیادین» گزارش داد که در این سفر مسائل مهمی در ارتباط با روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شعار سال : شبکه «المیادین»، بعدازظهر امروز (شنبه)، به نقل از منابعی گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به منظور رایزنی درباره روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

المیادین به نقل از منابع یادشده نوشت: «مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به زودی در عربستان سعودی و ایران حضور خواهد یافت.»

این منابع که اشاره‌ای به نام آن‌ها نیز نشده، در گفتگو با این شبکه لبنانی اضافه کردند: «سفر متعاقب الکاظمی به دو کشور در راستای گفتگو‌های اخیر ریاض و تهران در بغداد است.»

طبق این گزارش، «مسائل مهم بسیاری از جمله روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و ایران در جریان سفر‌های الکاظمی مطرح خواهد شد.»

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع سیاسی عراقی نوشت: «الکاظمی فردا به تهران سفر می‌کند و با تعدادی از مقامات ایرانی به منظور بررسی روابط دوجانبه، پرونده آب، انرژی و همچنین مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان گفتگو خواهد کرد.»

این گزارش پس از آن منتشر شده است که پایگاه عرقی «میدل ایست نیوز» لحظاتی قبل بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر داد که نخست‌وزیر عراق در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، فردا (یکشنبه)، وارد تهران می‌شود.

ایران و عربستان بعد از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴، از فروردین ۱۴۰۰ گفتگو‌هایی را در سطح امنیتی آغاز کرده‌اند. چهار دور این مذاکرات سال گذشته برگزار شد. دور پنجم این گفتگو‌ها اوایل اردیبهشت‌ماه جاری در بغداد برگزار شد.

سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داده بود دور پنجم این در فضایی بسیار مثبت برگزار شد. این خبرگزاری گزارش داد دو هیأت بیشتر روی پرونده‌های منطقه و همچنین پرونده روابط دوجانبه و امنیت منطقه خلیج فارس صحبت کرده‌اند.

وزیر خارجه عراق پیش از این گفته بود بغداد همه توان خود را برای ایجاد فرصت‌های مناسب جهت حصول تفاهم بین ایران و عربستان به کار خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:14010404000579، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین