پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
منابع آگاه مصری اعلام کردند این کشور کاملا با ایده مشارکت قاهره در هر گونه ائتلاف نظامی علیه ایران مخالف است.
شعار سال: این منابع تاکید کردند: فرماندهان نظامی بلندپایه به صراحت در نشست‌های اخیر در نیرو‌های مسلح مصر اعلام کرده‌اند که با ورود به هر نوع تقابل نظامی مستقیم با ایران کاملا مخالف هستند؛ امری که در جلسات شورای امنیت ملی مصر هم بیان شده است.

به گزارش العربی الجدید، منابع مذکور گفتند: این جلسات پس از آن برگزار شد که اخباری درباره تشکیل ناتو خاورمیانه برای مقابله با ایران منتشر شده است و برخی تلاش می‌کنند که مصر را وارد این پیمان نظامی کنند.

منابع آگاه مصری تصریح کردند: یکی از اهداف اصلی سفر «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر به عمان این بود که پیام اطمینان‌بخشی به ایران ارسال کند با این محتوا که مصر تمایلی به ورود به هر نوع تقابل نظامی با ایران ندارد.

ارسال این پیام پیش از نشست قریب الوقوع سران کشور‌های عربی و آمریکا در عربستان در نیمه ژوئن روی می‌دهد، نشستی که گفته شده درآن درباره تشکیل ائتلاف نظامی عربی بحث می‌شود و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از مصر انتظار دارند که اعلام کند در این ائتلاف مشارکت خواهد کرد.

یک دیپلمات پیشین مصری در این خصوص: با فشار شدید کشور‌های خلیج فارس بر دولت مصر برای وادارسازی قاهره به ورود به پیمان نظامی احتمالی و بکارگیری اهرم کمک‌های اقتصادی، السیسی احتمالا به سیاست بازی بر روی طناب‌های متعدد روی خواهد آورد؛ سیاستی که بار‌ها در گذشته از آن استفاده کرده است.

او گفت: السیسی با کشور‌های حوزه خلیج فارس در مساله ناتو عربی همگامی کرده و بر ایستادگی مصر با این کشور‌ها در مقابله با تهدیدات علیه آن‌ها تاکید خواهد کرد، اما همراهی مصر بیش از این نخواهد بود و در عین حال به ایران این سیگنال را می‌فرستد که عملا تمایلی به ورود به تقابل نظامی مستقیم با این کشور ندارد.

پیش از این، عبدالله دوم، پادشاه اردن از حمایت خود از تشکیل ناتو خاورمیانه خبر داد و اعلام کرد که من از نخستین کسانی خواهم بود که از تشکیل این پیمان نظامی حمایت خواهم کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۷۲۷۲۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین