پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کشور با سه بحران خشکسالی ، وضعیت صندوق‌ها و بیکاری مواجه است و باید برای رویارویی با این بحران‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

شعار سال: غلامرضا کاتب اظهار کرد: کشور در آستانه برنامه ششم توسعه با سه بحران اساسی روبرو است که رفع هر کدام از این بحران‌ها، مستلزم رفع بحران دیگر است.

وی با بیان اینکه اندیشمندان و نخبگان باید برای مرتفع کردن این بحران‌ها چاره‌جویی کنند،توضیح داد: بحران نخست که نه تنها در ایران که گریبان‌گیر کل دنیاست و صرفا مربوط به کشور ما نیست، بحران خشکسالی است و متاسفانه ادامه این روند می‌تواند آسیب‌های جدی به اقتصاد کلان کشور وارد کند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه کاهش منابع‌آبی عواقب زیادی برای بخش‌های مختلف به همراه دارد، خاطرنشان کرد: خشکسالی از جمله پدیده‌هایی است که در نتیجه‌ آن، همه مردم متضرر خواهند شد.

وی از صندوق‌ها به عنوان بحران دوم نام برد و تصریح کرد: بحران صندوق‌ها که عمده‌ترین آن‌ها صندوق تامین اجتماعی و مشکلات آن است را باید جدی گرفت و از هم‌اکنون برای برون‌رفت آن از خطرات احتمالی چاره‌اندیشی کرد.

کاتب با بیان اینکه بحران اشتغال و بیکاری یکی دیگر از بحران‌هایی است که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اضافه کرد: بحران بیکاری باید هر چه زودتر با یک برنامه‌ریزی مدون و از طریق ارائه راهکارهای اصولی برطرف شود.

وی رفع این سه بحران را ضرورتی ناگزیر خواند و بیان کرد: متاسفانه رفع هیچ یک از این بحران‌ها بدون رفع دیگری امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به بدهی دولت به تامین اجتماعی گفت: وضعیت اقتصادی دولت، در حال حاضر مناسب و مساعد نیست و با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، این امر بدیهی است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در کشور است، گفت: آمار بیمه شده‌ها در تامین اجتماعی نشان دهنده اقبال مردمی به این دستگاه عریض و طویل است.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: از همین رو مسئولان بیمه و تامین اجتماعی موظفند در قبال اعتماد مردم به بهترین نحو پاسخگو باشند و خدماتی بسیار ارزنده و مبتنی بر قوانین به افراد تحت‌پوشش ارائه دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30آبان1394، کد خبر: 94083018078: www.isna.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین