پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
عضو انجمن بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کشور گفت: ۳۰ درصد افراد شاغل در کشور دچار بیماری‌های شغلی مانند مشکلات اسکلتی عضلانی، کاهش بینایی، شنوایی و بیماری‌های تنفسی هستند.
شعار سال: احد لطفی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت افزود: بیماری‌های شغلی از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد، زیرا آسیب به سلامت فرد هزینه‌های درمانی زیادی را به سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال ۲۹ هزار نفر در معادن کشور مشغول بکار هستند و بسیاری از آن‌ها مشکلات ستوان فقرات و بیماری‌های تنفسی دارند در حالیکه به سلامت آن‌ها توجه و رسیدگی کامل نمی‌شوند باید مکانیزمی درنظر گرفته شود تا سلامت آن‌ها به خطر نیافتد، زیرا بیماری‌های شغلی مدام العمر فرد را درگیر می‌کند.

لطفی تصریح کرد: همچنین بسیاری از افراد به دلیل ترس از دست دادن شغلشان، هنگام استخدام بیماری‌های خود را ابراز نمی‌کنند، به عنوان مثال برخی از افراد که مشکل کوررنگی دارند و آتش نشان هستند این پنهان کاری باعث می‌شود حادثه بروز یافته و هزینه‌های زیادی به سیستم وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث ایمنی در کنار بهداشت حرفه‌ای و توجه به بیماری‌های شغلی بسیار مهم است، ادامه داد: اصول ایمنی در بسیاری از اماکن مورد توجه قرار نمی‌گیرد و لازم است مسوول ایمنی در مکان‌هایی مانند پمپ بنزین حضور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و مواد ۸۸ و ۸۹ قانون کار مبنی بر رعایت ایمنی و بهداشت حرفه ای، گفت: بخشی از بازرسی‌ها و خدمات تخصصی ایمنی، با توجه به نیاز اساسی صنایع و کارگاه‌های کشور به نظارت، کنترل و نیاز به ارتقاء سطح ایمنی کشور دارد و باید از مشاوران حفاظت فنی و ایمنی به عنوان بازو‌های اجرایی در این بازرسی‌ها استفاده شود.

لطفی افزود: در پی بروز حوادث متعدد از قبیل حادثه کلینیک سینا اطهر، پالایشگاه نفت تهران، پالایشگاه نفت آبادان، متروپل آبادان و قطار مسافری مشهد- یزد، آتش‌سوزی‌های مکرر شهرک شکوهیه قم و نشت گاز سمی آمونیاک فیروزآباد و ... لازم بود از پتانسیل موجود مشاورین ایمنی استفاده شود.

این عضو انجمن بهداشت حرفه‌ای و ایمنی تصریح کرد: ایجاد دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر نباید موجبات دغدغه مندی بیش از ۲ هزار کارشناس فعال در حوزه ایمنی را موجب شود و لازم است در نظام ایمنی صنایع و کارگاه‌ها، پروانه‌های صلاحیت آن‌ها در جهت تداوم خدمت‌رسانی تخصصی به صنایع تمدید شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۸۰۸۶۹۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین