پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
محققان چینی ادعا کردند که نرم افزاری را توسعه داده‌اند که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی را به دقت تجزیه و تحلیل کند تا بررسی کند که آیا افراد به "اندیشه و آموزه‌های سیاسی" توجه دارند یا خیر.
شعار سال: محققان چینی ادعا می‌کنند دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند میزان وفاداری شهروندان و کارمندان دولتی نسبت به حزب حاکم در چین را بسنجد.

به گزارش اینسایدرپیپر، محققان در استان آنهویی در شرق چین ادعا کرده‌اند که از فناوری هوش مصنوعی برای استخراج حالات چهره استفاده می‌کنند تا بر آموزه‌های سیاسی درون مغز انسان تسلط پیدا کنند.

شرکت چینی همچنین توضیح داد که این دستگاه از «محاسبات هوشمند عاطفی» همراه با روش‌های دیگر استفاده می‌کند تا تعیین کند که «شهروندان به چه میزان از حکومت کمونیستی چین قدردانی می‌کنند و چقدر نسبت به حکومت حس پیروی دارند.»

برخی از کارشناسان حوزه فناوری و جامعه‌شناسان، چنین ادعایی را با برچسب «شستشوی مغزی برای ترساندن شهروندان چینی» مورد انتقاد قرار داده‌اند.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اسکان نیوز
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین