پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
در سال ۱۴۰۱، کمتر از ۴۰ هزار حاجی برای حج تمتع اعزام شده اند. در ۱۶ تیرماه، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مدعی شد که از ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع تا عصر ۱۵ تیرماه، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارائه شده است. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال به این خبر واکنش نشان داد و درخواست راست آزمایی نمود. اما در ۲۳ تیرماه، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، آمار حدودا ۱۵۱ هزار خدمات درمانی را بیان می‌دارد؟ واقعا با نوعی دروغگویی و کلاهبرداری سازمانی- مدیریتی مواجه هستیم یا پای شائبه در میان است؟ ضرورت دارد که سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حج و زیارت با قید فوریت وارد داستان شوند.
شعار سال: پیرحسین کولیوند افزود: تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره از روز ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۲۳ تیرماه، ۱۵۰ هزار و ۷۶۴ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی ارائه کرده است که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۶۸۶ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و ۶۱۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است. همچنین در این مدت ۴۵ هزار و ۸۶۵ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و ۴۰۲ نسخه نیز در داروخانه بیمارستان صادر شده است.

کولیوند به ارائه ۶۲۲۱ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو هم اشاره کرد و افزود: خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان در این مدت ۲۴ هزار و ۵۷۸ مورد و ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران نیز ۲۰۲۱ مورد بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از بستری ۳۷۹ نفر از حجاج ایرانی در ۲۸ روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ زائر بیمار در بیمارستان سعودی و ۵ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر در مکه بستری هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۱۲۰۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین