پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
مقتدا صدر رهبر جریان صدر که طرفدارانش این روز‌ها پارلمان و منطقه سبز بغداد را به کنترل خود درآورده اند، چهارشنبه شب گفت: تحصن‌کنندگان باید تا دستیابی به خواسته‌هایشان به تحصن ادامه دهند. من برای اصلاحات کاملا آماده شهادت و نجات مردم عراق و وطن هستم.
شعار سال: صدر مدعی شد: مردم عراق از تمام هیأت حاکمه خود خسته هستند.

وی خاطرنشان کرد که پس از آن که بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس عراق را تشکیل داده است، شکایت‌های بدخواهانه و نه دعوای شخصی بود که مانع تشکیل دولت اکثریت شد.

صدر افزود که شایعات آن‌ها را که می‌گویند من به دنبال گفتگو نیستم، نشر ندهید، اما گفتگو با آنان را تجربه کردیم و تنها چیزی که برای ما و برای وطن از این گفتگو مانده جز ویرانی، فساد و تبعیت نبوده، به همین دلیل، گفتگو با آن‌ها فایده‌ای ندارد، به ویژه پس از آن که ملت حرف خود را زد.

رهبر جریان صدر افزود: هرگز راضی به ریختن خون نبوده و نیستم، اصلاح تنها با فداکاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: من برای اصلاحات کاملا آماده شهادت و نجات مردم عراق و وطن هستم.

صدر گفت:‌ای مردم اگر شما به دنبال اصلاح و تغییر امور هستید، من منتظر شما هستم، و اگر به شرایط موجود رضایت دارید، این مساله به خودتان مربوط است، انقلاب با صدری‌ها آغاز شد و آن‌ها بخشی از مردم و میهن هستند.

رهبر جریان صدر افزود: اگر در جریان صدر، فردی فاسد وجود داشته باشد، این انقلاب، آن را مستثنی نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکثر مردم از هیأت حاکم عراق از جمله برخی از افراد وابسته به جریان صدر، به ستوه آمده‌اند، به همین دلیل از حضور من برای پایان دادن به فساد استفاده کنید.

صدر در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه چهره‌های قدیمی سیاسی پس از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حضور نخواهند داشت، افزود: تحصن کنندگان باید تا زمان تحقق مطالباتشان به تحصن خود ادامه دهند.

طرفداران جریان صدر شنبه گذشته برای دومین بار ظرف چهار روز به منطقه سبز در مرکز بغداد وارد شدند و در نهایت جریان صدر، در ساختمان پارلمان تحصن نامحدود اعلام کرد.

چارچوب هماهنگی شیعی در سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن "محمد شیاع السودانی با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد.

تحصن صدری‌ها باعث شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان این کشور طی روز‌های اخیر موضع‌گیری کردند و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو شدند و بر لزوم حفاظت از نهاد‌های قانونی این کشور تاکید داشتند و از مقتدا صدر خواستند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفتگو شود.

اما در مقابل جریان صدر با انجام گفتگو مخالفت کرده و مقتدا صدر رهبر این جریان شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای از آنچه آن را "انقلاب اصلاحات و آزادسازی منطقه سبز بغداد در اولین مرحله" خواند، سخن گفت و این امر را به گفته خود "فرصتی بزرگ برای تغییر ریشه‌ای در نظام سیاسی، قانون اساسی و انتخابات" دانست.

چارچوب هماهنگی شیعی هم در بیانیه‌ای اظهارنظر برخی طرف‌ها را «دعوت به کودتا علیه ملت و مشروعیت قانون اساسی» دانست که قانون اساسی که "در سال‌های گذشته با حمایت مردم، مراجع و پشتیبانی بین المللی حاصل شده و ملت با اکثریت مطلق به آن رای داده است. "

این درحالی است که طی دیروز و امروز سه شنبه درخواست‌ها برای گفت وگوی ملی برای حل و فصل اختلافات سیاسی از سوی جریان‌ها و مقامات مختلف عراقی تشدید شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۸۴۳۹۰۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
برای صدر بشدت نگرانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
صدر کار دست خودش می ده ببینین کی گفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین